مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو:

۶ نیروی اداره برق کرمان در شب قدر آسمانی شدند

گزارش تپش از کودکانی که قربانی بازی شدند

بازی آخر فرشته‌ها

هفته قبل بود که دانیال نواصری کودک سه‌ساله اهل کوت عبدا... در جوی فاضلاب روباز محله خود افتاد و جان باخت. جویی که اگر نبود یا حداقل درپوش مناسبی داشت، دانیال زنده می‌ماند و بازی‌های کودکانه‌اش را ادامه می‌داد.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۰۲

این اولین و آخرین حادثه نیست که برای کودکان رخ می‌دهد و متاسفانه زمینه تکرار اتفاقات مشابه آن وجود دارد.حوادثی که بازی‌های کودکانه‌شان را باغمی بزرگ برای والدین‌شان رقم می‌زند. این هفته سراغ حوادثی رفتیم که شادی کودکانه را تلخ کردند.

سقوط به داخل کانال آب

مردادماه امسال خبر سقوط یک کودک چهارساله درون کانال آبیاری کشاورزی در ری به آتش‌نشانی اعلام شد. آتش‌نشانان برای کمک به علی داخل کانال رفته و جست‌وجو را آغاز کردند.

اطلاعات اولیه نشان می‌داد در نزدیکی منطقه مسکونی، کانال آبی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی قرار دارد و پسربچه هنگام عبور از کنار این کانال درون آن افتاده است. آتش‌نشانان در سه‌نقطه کارگاه مهار ایجاد کردند و ساعتی بعد جسد بی‌جان علی در نزدیکی قیامدشت از آب گرفته شد. آب، جسد کودک را از ری تا قیامدشت با خود برده بود.

سرقت مرگبار دریچه فاضلاب

۱۱دی امسال سقوط یک کودک سه‌ساله به چاه فاضلاب در فلاورجان به آتش‌نشانی این شهر اعلام شد. با حضور آتش‌نشانان مشخص شد سارقان درپوش فاضلاب را سرقت کرده‌اند و پسربچه سه‌ساله هنگام عبور از کوچه درون چاه ۶متری افتاده است، ساعتی بعد پیکر نیمه‌جان کودک با تلاش فراوان از چاه فاضلاب خارج شد اما به علت شدت جراحات جانش را از دست داد.

سقوط از بالکن

۳۰ اردیبهشت امسال زنی هراسان با اورژانس تبریز تماس گرفت و از سقوط فرزندش از ارتفاع خبر داد. مادر کودک در حالی‌که بی‌تابی می‌کرد به نیروهای اورژانس گفت فرزندم در بالکن خانه مشغول بازی بود اما با سروصدای همسایه متوجه شدم فرزندم سقوط کرده و به خیابان افتاده است.

نیروهای اورژانس وقتی باحال وخیم کودک ۱۰ساله روبه‌رو شدند عملیات احیا را آغاز کردند و او را به بیمارستان رساندند. ساعتی بعد کودک به علت شدت جراحات جانش را از دست داد.

همسایه‌های کودک در مورد سقوط او گفتند او مشغول بازی در بالکن خانه‌شان بود که ناگهان به لبه بالکن آمد و با از دست دادن تعادلش سقوط کرد و جان باخت.

پایان پرواز در رودخانه

در حادثه‌ای دیگر هواپیما باعث سقوط مرگبار کودکی در رودخانه کن شد. فروردین۱۳۸۴ هواپیمای ساها که از کیش به تهران پرواز کرده بود برای نشستن در فرودگاه مهرآباد آماده می‌شد، همه‌چیز برای فرود آماده بود و هواپیما روی باند فرود آمد. هنوز هواپیما در باند بود که سیستم ترمزش از کار افتاد، هرلحظه هواپیما با سرعت به ته باند نزدیک می‌شد و تلاش خلبان فایده‌ای نداشت.

هواپیما به انتهای باند رسید و خلبان برای سقوط نکردن به داخل رودخانه کن آن را به سمت یک تپه منحرف کرد اما پس از برخورد با تپه، هواپیمای بویینگ داخل رودخانه افتاد. یکی از علل این حادثه تخریب پل روی رودخانه به علت سیل اعلام شد. در این حادثه سه نفر ازجمله آرین چهارساله جانشان را از دست دادند. جسد این کودک درون رودخانه افتاد و هیچ‌وقت پیدا نشد.

تفریح ابدی

از چابهار راه افتادند تا برای دیدن دختر خانواده به نیکشهر بروند، پسرها خوشحال بودند که خواهرشان را می‌بینند.

نزدیک نیکشهر به اصرار بچه‌ها، پدر تصمیم گرفت در منطقه دینارکلگ کنار رودخانه استراحت کنند. دختر خانواده هم وقتی فهمید خانواده‌اش به آنجا رفته‌اند همراه همسر و پسر چهارساله‌اش به استقبال‌شان رفت. بچه‌ها در آب ‌بازی می‌کردند و پدر و داماد مشغول درست کردن کباب بودند اما دقایقی بعد متوجه غیبت بچه‌ها در آب شدند.

تراژدی شروع شد و با حضور امدادگران هلال‌احمر، جسد عماد ۱۱ساله، امیرحسین هشت‌ساله، امیرمحمد شش‌ساله و عماد چهارساله از آب بیرون آورده شدند.

چهار کودک جان خود را از دست دادند تا تفریح تابستانی به عزایی ابدی تبدیل شود. پدر ۴۵ساله که داغ سه فرزند و یک نوه‌اش را دیده، می‌گوید: «باگذشت چند ماه از حادثه نه حال همسرم خوب است و نه دخترم، هنوز بی‌تابی می‌کنند. دخترم فقط پارسای چهارساله را داشت و هنوز بی‌تاب پسرش است. من ۱۶سالگی ازدواج کردم و تعدادی دیگر فرزند دارم اما مرگ سه پسر و نوه‌ام باعث شد در ۴۵سالگی تمام موهایم سفید شود و داغ سه فرزند و یک نوه برایم همیشه تازه باشد.»

اسکله قاتل

۱۸شهریور امسال نگهبان اسکله خورشهابی بوشهر مشغول رنگ زدن تیر برق شد. دو فرزند ۱۰ و پنج‌ساله‌اش هم در نزدیکی پدر در ساحل مشغول بازی بودند. فاطمه و علی اصغر به هم آب می‌پاشیدند و صدای خنده‌شان اسکله را پرکرده بود.

چند دقیقه بعد پدر متوجه شد هیچ صدایی از بچه‌ها نمی‌آید. نگران به لب ساحل رفت اما اثری از دختر و پسرش نبود. هرچه آنها را صدا زد، کسی جواب نمی‌داد. ساعتی بعد جسد دو کودک مرد نگهبان روی آب آمد. با کمک گروه‌های امدادی اجساد از آب بیرون آمد ولی فاطمه و علی اصغر دیگر نفس نمی‌کشیدند. مرد نگهبان که فقط همین دو فرزند را داشت و به تومور مغزی مبتلاست در مورد حادثه می‌گوید مشغول کار بودم که متوجه شدم کودکانم در ساحل نیستند. فاطمه و علی‌اصغر به درون آب‌رفته و در چاله‌ای که برای شست‌وشوی لنج‌ها ایجادشده بود، افتادند و جانشان را از دست دادند.

محمد غمخوار - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها