با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد

انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه

طی مراسمی با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، قطعه دوم از خط نخست ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۳۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، به منظور حفظ ذخائر آب‌های زیر زمینی و تامین آب پایدار و مورد نیاز صنایع و طرح‌های در حال توسعه، این بخش از  خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از محدوده مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان آغاز و به طول 150 کیلومتر تا مجتمع مس سرچشمه اجرا شد که  در مجموع  سرمایه گذاری ۷۲ هزار میلیارد ریال در چند فاز و قطعه را به همراه داشت. 
ظرفیت این خط سه مترمکعب درثانیه می باشدکه با چهار ایستگاه پمپاژوچهار مخزن ۶۰ هزار متر مکعبی وارد مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعبی در منطقه مس سرچشمه می‌شود.
 
 مدیرعامل شرکت ملی صنایع  مس ایران در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ایران یک‌درصد جمعیت جهان دارد، اما سه دهم درصد از آبهای شیرین دنیا را استفاده می کند گفت : سهم غرب آسیا ۴۷.۷ درصد از شیرین سازی آب دنیا است و سهم خلیج فارس ۲۴ درصد معادل ۲۶ میلیون متر مکعب است که نشان می‌دهد ما هم نیازمند شیرین سازی هستیم که سرمایه گذاری بیشتری طلب می کند.
 
اردشیر سعد محمدی افزود:شرکت ملی  صنایع مس با تولید ۲۸۰ هزار تن‌مس کاتدی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش تولید داشته است و در فروش و صادرات نیز با ۲۷۰ هزار تن فروش، رکورد زده است. 
 
وی با اشاره به 2.4 میلیارد یورو طرح‌های توسعه تعریف شده برای شرکت ملی صنایع مس گفت: تا پایان سال 1404ظرفیت کاتدی کشوربه600 هزار تن ارتقا پیدا می‌کند و در سال آینده سه طرح بزرگ دره آلو ، دره زار و مس سرچشمه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها ۸۰۰ میلیون دلار به آورده مس کمک می کند افزود: صنعت مس اکنون ۲۷ میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که با اجرای طرح‌های یاد شده نیازمند ۳۱ میلیون مترمکعب آب جدید هستیم.
سعد محمدی ادامه می دهد:با افتتاح امروز، ما نگرانی برای توسعه طرح‌هایمان نخواهیم داشت و برق را نیزبا احداث نیروگاه در سیرجان تامین کرده ایم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها