با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید

آبرسانی به 24روستای استان کرمان

در ارتباط ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و استاندار کرمان از تهران، پروژه‌های آبرسانی به ۹۶ روستای استان کرمان به صورت همزمان از روستای ده لوءلوءبه بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۰۶۸۶۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان، این پروژه‌ها در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، جیرفت، بافت، رابر، زرند، عنبرآباد، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، ریگان، فاریاب و کوهبنان عملیاتی شده‌اند که ۸ هزار و ۷۶۷ خانوار با جمعیت ۳۱ هزار و ۷۱۷ نفر را از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند خواهد کرد.

استاندار کرمان در این مراسم به کمبود آب و خشکسالی استان اشاره کرد و گفت: 90 درصد آب مصرفی استان کرمان از منابع زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات تامین می‌شود.

علی زینی وند، با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرهای کرمان و زرند  افزود: 12 شهر کرمان در تنش آبی قرار دارند و تنها در شهر کرمان با کمبود یک هزار لیتر بر ثانیه‌ای آب در زمان پیک مصرف  مواجه هستیم.

استاندار کرمان از پیگیری برای رفع مشکل روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی از ماده 56 نام برد و با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود در کوتاه مدت اجرای رینگ آبرسانی به شهر کرمان انجام شود، استفاده از ظرفیت آب خلیج فارس و همچنین استفاده از چاه‌های کشاورزی را برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهر کرمان مورد تاکید قرار داد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این مراسم گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید، 52 درصد روستاهای استان کرمان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند بودند که در راستای پویش ملی هر هفته «الف – ب- ایران» این پوشش به 67 درصد خواهد رسید.

محمد طاهری بیان کرد: از مجموع 5هزار و629 روستای استان کرمان، 2هزارو783 روستا بالای 20 خانوار و2 هزارو 843 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

وی  با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری آبرسانی به 96 روستای کرمان افزود: 26 حلقه چاه برای آبرسانی به این روستاها حفر، تجهیز و وارد مدار شده است و 18 باب مخزن با ظرفیت 3760 مترمکعب و 9 باب ایستگاه پمپاژ در مسیر ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر ۵۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 115 کیلومتر خط انتقال، بازسازی 7 کیلومتر شبکه فرسوده و 209 کیلومتر شبکه جدید آبرسانی در راستای آبرسانی به این روستاها انجام شده است.
 
طاهری افزود: اردیبهشت ماه 1400 بیش از 100 میلیارد تومان پروژه آبرسانی در استان کرمان آماده افتتاح خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها