اخبار ورزش جهان را به صورت خلاصه در سایت جام جم آنلاین مرور کنید.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر اخبار جالب توجه دنیای ورزش در چند خط است.

 

*سباستین اوژیه راننده فرانسوی به تازگی قهرمان رالی جهان در ایتالیا شده است. او بعد از قهرمانی در گفت و گویی تاکید کرد در سالی که کرونا تمامی رقابت های ورزشی را تقریبا تعطیل کرده بود این اتومبیلرانی بود که هیجان و جذابیت ورزش جهان را حفظ کرد!

*چند روز پیش رقابت های نیمه ماراتن جهان در والنسیا برگزار شد و یک دونده کنیایی به نام کیبوت کندیه با ثبت رکورد 57 دقیقه و 32 ثانیه مسیر 21 کیلومتری را پشت سر گذاشت و ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد جهان را جابجا کرد. این ورزشکار در حالی یکی از رکوردداران دنیای دوومیدانی شده که فقر شدیدی را تحمل کرده اما امروز یکی از قهرمانان جهان است.

*یک دوچرخه سوار 21 ساله اهل سن مارینو به نام میشائیل آنتونلی که آرزوی حضور در توردوفرانس را داشت به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. او در همین سال 2020 تصادفی جدی داشت که این تصادف بدن او را به شدت ضعیف کرده بود و به همین دلیل بدنش تاب بیماری کرونا را نیاورد.

*سایت هندبال پلنت پردرآمدترین بازیکنان دنیای هندبال را معرفی کرد. بر اساس گزارش این است نیکولا کارابانیک و میکل هانس که هر دو عضو تیم هندبال پاری سن ژرمن هستند در سالی که گذشته هر کدام یک و نیم میلیون یورو درآمد داشتند و پردرآمدترین بازیکنان سال هندبال شدند.

*سایت نیویورک تایمز خبر داد که اسب ها در سال 2020 بیشتر از هر زمان دیگری دوپینگ کردند. بر اساس گزارش این سایت صاحبان اسب های مسابقه ای با سوءاستفاده از این موضوع که به دلیل پاندمی کرونا امکان تست های دقیق کرونا نیست تا توانستند به اسب های خود مواد نیروزا تزریق کردند که این موضوع در بسیاری از موارد قابل اثبات نیست.

*تمامی شرکت کنندگان در رقابت های المپیک سال آینده در توکیو اگر تا آن زمان واکسن کرونا نزده باشند قطعا باید در هنگام ورود به دهکده بازی ها این واکسن را بزنند در غیر اینصورت اجازه شرکت در این رقابت ها را نخواهند داشت.

*بر اساس گزارش سایت فوربس آمریکا راجرر فدرر تنیسور سوئیسی در سال 2020      بیش از 106 میلیون دلار درآمد داشت تا پردرآمدترین ورزشکار جهان در این سال باشد. البته  بخش عمده این درآمد از راه های تبلیغاتی به دست آمده است.

*یورو اسپورت خبر داد اخباری در رابطه با احتمال دوپینگ چند دوچرخه سوار سه دوره اخیر این رقابت ها به گوش میرسد که طی دو ماه آینده افشاگری های زیادی در اینباره صورت خواهد پذیرفت. بر اساس گزارش سایت «فوراین پلیسی» نیز طبق معمول دوچرخه سواران پردوپینگ ترین رشته در یک سال بودند و بعد از آن وزنه برداران و بوکسورها در رده های دوم و سوم بیشترین دوپینگ کنندگان قرار گرفتند.

*شادترین کشور جهان یعنی دانمارک تبدیل به یکی از بدترین کشورهای اروپایی در زمینه ورزش کردن شده است و دلیلش چیزی نیست جز پاندمی کرونا. کارشناسان ورزشی این کشور می گویند دانمارکی ها از لحاظ ورزش کردن بسیار تنبل شده اند که این اتفاق می تواند لطمه اساسی به رشد استعدادهای ورزشی این کشور بزند.

*احتمالا سال آینده استفاده از ماسک در دهکده بازی های المپیک توکیو برای تمامی ورزشکاران و تماشاگران اجباری خواهد شد.

*لوییس همیلتون راننده فرمول یک قرار است طی مراسمی نشان شوالیه را از سوی دربار سلطنتی انگلیس دریافت کند.

*هند و چین برای دریافت میزبانی المپیک 2032 رقابت می کنند.

*نتایج آماری جدید موسسه آمار آمریکا محاسبه کرد که بیش از 300 میلیون پینگ پنگ باز حرفه ای در سطح جهان فعالیت می کنند. سالیانه 5 میلیون بازیکن دیگر به این جمع اضافه می شوند. این گزارش تاکید می کند اگر درآمدهای این رشته ورزشی برای بازیکنان افزایش می یافت الان جمعیت پینگ پنگ بازان دنیا بیشتر از هر رشته ورزشی دیگر در دنیا بود.

*ویروس کرونا دوره بعدی رقابت های تور جهانی تنیس را لغو کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها