مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران خبر داد

هدف گذاری تولید ۲۵ هزار دستگاه تراکتور برای سال 1400

 مدیرعامل شرکت تراکتور سازی ایران گفت: این کارخانه صنعتی تولید ۲۵ هزار دستگاه برای سال ۱۴۰۰ و تامین کلیه قطعات و مواد اولیه داخلی و خارجی در شش ماه اول سال را در اولویت کاری خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۴۵

 مدیرعامل شرکت تراکتور سازی ایران گفت: این کارخانه صنعتی تولید ۲۵ هزار دستگاه برای سال ۱۴۰۰ و تامین کلیه قطعات و مواد اولیه داخلی و خارجی در شش ماه اول سال را در اولویت کاری خود قرار داده است.
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،ابوالفتح ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۳۴۳ اقدامات اولیه جهت احداث این کارخانه آغاز شد و در حال حاضر این کارخانه تحت عنوان گروه صنعتی شرکت تراکتورسازی ایران با در اختیار داشتن ۱۲ شرکت بزرگ از بزرگترین تولید کنندگان ماشین آلات و خدمات کشاورزی در سطح جهان محسوب می‌شود 

وی ادامه داد: خط مونتاژ و تولید تراکتور سازی ایران هم اکنون در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان فعال است. 

وی با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ قطعه ساز سطح کشور با این شرکت همکاری می کنند، گفت: شرکت مهندسی تولید و تامین قطعات تراکتورسازی یکی از تشکیلات عظیمی است که با در اختیار داشتن سالن های بزرگ و قطعات وظیفه تولید و تامین سه هزار و ۳۰۰ قطعه مورد نظر برای تراکتورها را بر عهده گرفته است.

وی‌ با بیان این‌که شرکت ریخته گری تراکتور سازی یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران است، افزود: تولید روزانه ۲۴۰ مذاب، این شرکت را به یکی کارخانجات ریخته گری در سطح جهان تبدیل کرده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین تولید پیچیده ترین قطعات در این شرکت امکان پذیر بوده و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، شرکت ریخته گری تراکتور سازی را بیش از پیش توانمند کرده است.

وی با بیان این‌که سیلندر و سر سیلندر بسیار از خودروهای داخلی از جمله پژو، سمند، تیبا، پراید و نیسان در این کارخانه تولید می‌شود، ادامه داد: ریخته گری تراکتور سازی علاوه بر تامین نیازهای خود کارخانه، قطعات پیچیده‌ای را نیز برای کشورهای پیشرفته‌ای همچون ایتالیا، فرانسه آلمان و سایر کشورهای صنعتی تولید می‌کند. 

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به این‌که کارخانه موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی با در اختیار داشتن آخرین تکنولوژی روز دنیا نزدیک به ۹۰ نوع موتور با پارامترهای مختلف تولید می‌کند، گفت: بیش از ۷۰ نوع از این موتورها مربوط به بخش‌های کشاورزی، خودسازان متفاوت و یا موتورهای صنعتی می‌باشد و ۲۰ نوع دیگر در تولیدات متنوع خود کارخانه تراکتورسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که مرکز مونتاژ تراکتور توانایی تولید بیش از ۱۵ نوع تراکتور را داراست، افزود: توان تولیدی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران سالانه بیش از ۳۰ هزار دستگاه است. 

ابراهیمی گفت: با راه اندازی خط تولید تراکتور سنگین تحت عنوان آی تی ام ۱۵۰۰ در سال ۱۳۹۴ تنوع تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازی کامل شد و این گروه صنعتی قادر به تولید سنگین ترین و قوی ترین تراکتور می باشد. 
وی متذکر شد: خودکفایی کاهش وابستگی به خارج از کشور به طور مداوم در طی یک دهه اخیر با داخلی سازی قطعات استراتژیک با صرفه جویی ارزی بیش از ۴۰۰ میلیون یورو در سال جاری از اهم دستاوردهای این شرکت در سال جهش تولید محسوب می‌شود.
ابراهیمی بااشاره به تولید ۱۹۵۰۰ دستگاه تراکتور تا نیمه بهمن ماه سال جاری، گفت: این آمار نسبت به سال قبل ۱۸ درصد و نسبت به میانگین سه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به تداوم صادرات تراکتور، افزود: قطعات ریخته و موتور به بازارهای جهانی و ارز آوری به کشور به ارزش ۶۶۰۰ میلیارد ریال نیمه بهمن ماه صادر شده که با رشد ۱۳۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه است.
وی با اشاره به در اختیار داشتن بیش از ۹۵ درصد سهم بازار داخل، تصریح کرد: به دلیل قیمت و کیفیت مناسب در مقایسه با رقبا و وارد کنندگان بیش از ۹۵ درصد سهم بازار داخل در اختیار ما است.
وی با اشاره به سایر شرکت‌های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در استان های همجوار، خاطرنشان کرد: تراکتورسازی ارومیه با قدمت ۳۰ ساله بزرگترین واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی بوده و قادر به تولید ۱۰ نوع تراکتور کوچک است؛ تولید تراکتورهای برنجی یا همان شالیزار از جدیدترین محصولات این شرکت محسوب می شود 
وی ادامه داد: شرکت تراکتورسازی سازی کردستان نیز در سال ۱۳۸۶ توسط گروه صنعتی تراکتورسازی ایران جهت پاسخگویی به نیازهای منطقه و صادرات در سنندج راه اندازی شده است.
به گفته ابراهیمی، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه تراکتور از تولیدات تراکتورسازی ایران در سطح جهان در حال فعالیت هستند. 
وی متذکر شد: همچنین شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی از معدود شرکت‌هایی است که با دانش فنی بسیار بالا توانسته است تولید قطعات استراتژیک و حساس تراکتور را بر عهده بگیرد؛ شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان نیز به عنوان یکی از شرکت‌های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال ۷۴ تولید کامیونت را آغاز کرده است. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها