رِئیس مجلس، رفع تحریم و خنثی‌سازی‌ تحریم را دو نقطه مهم و مورد توجه برای مجلس یازدهم عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۰۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف امروز در همایش گرامیداشت یکصدمین سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی، رفع تحریم وخنثی‌سازی‌ تحریم را دو نقطه مهم و مورد توجه برای مجلس یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق این دو مهم در مجلس قانون راهبردی رفع تحریم تصویب شد که اثرات و برکات آن جدی خواهد بود و مردم انشاالله به عینه آن را لمس خواهند کرد.
 
وی افزود:در بحث خنثی‌سازی تحریم دو موضوع جدی در دستور کار مجلس است که اصلاح ساختار بودجه و نظارت بر ان است که به نظر می‌رسد مهمترین مشکل ما در بخش اقتصاد عدم توجه به این موضوع است که باید رفع شود.
 
قالیباف با بیان اینکه باید به جامعه اسلامی تکیه کرد نه آنکه به دلیل ضعف به سوی دشمن دست دراز کنیم، گفت: خداوند پیروی از سنت الهی را تضمین کرده و اگر فردی در این مسیر گام بردارد پیروز می‌شود اما اگر فردی از آن خارج شود دیر یا زود محکوم به شکست است. امیدوارم همه ما تلاش کنیم با تکیه بر مردم باوری و خدامحوری که اساس پیروزی، تداوم، آینده و قدرت جمهوری اسلامی است حرکت کنیم و به پیش برویم.

رِئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که مجلس فرصت سازی برای رفع تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، ریل گذاری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها را، راهبرد اصلی خود می‌داند که مهمترین اقدام  تاکید بر اصلاح ساختاری بودجه به عنوان سند مالی کشور است که در آن می‌توان با کاهش و شفافیت کسری بودجه، تورم بیش از حد را کنترل کرد و با رویکرد ضد تبعیض  واشتغال‌زا مسیر اقتصاد سال آینده کشور را به نفع مردم و کارآفرینان جهت داد.
 
وی بیان کرد: همچنین در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها دو مولفه اصلاح ساختار بودجه و تنظیم برنامه هفتم توسعه مبتنی بر اصلاحات یاد شده در دستور کار قرار دارد. امروزه ریشه بسیاری از مسائل در کشور مانند تورم، گرانی و نقدینگی این است که به مولفه‌های یاد شده توجهی نشده است.
 
قالیباف ادامه داد: برای تحقق مولفه‌های یاد شده ۳ الی ۴ سال زمان نیاز است لذا در مجلس یازدهم درصدد دستیابی به این امر هستیم. البته در بودجه ۱۴۰۰ گام‌هایی برداشته شد اما باید به مردم، نخبگان و صاحب‌نظران بگوییم این قدم‌ها کافی نیست زیرا بستر آن فراهم نبوده است.
 
وی افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در ابتدا توسط مجلس تصویب نشد اما به دلیل آنکه نمی‌شود کشور را بدون بودجه اداره کرد، تا جایی که می‌شد انضباط مالی، شفافیت، اشتغال‌زایی، تولید، معیشت مردم، توجه به سلامت، محرومیت‌زدایی و تمرکزگرایی مبتنی بر توجه به برنامه‌ریزی در استان‌ها و شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفت.
 
قالیباف خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی میان نظارت و قانونگذاری، اولویت با نظارت است زیرا قانون‌های زیادی داریم که یا اجرا نمی‌شوند و یا بد اجرا می‌شوند؛ در این راستا برای نظارت بیشتر از مردم و نخبگان نیز می‌خواهیم همراه نمایندگان خود باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی تحلیلی بر روند مبارزات مردم ایران زمین داریم، می‌بینیم که هیچ وقت، هیچ ملتی به کسانی که وطن فروشی کرد و سر تعظیم برای بیگانگان فرود آورد، تعظیم نکرد و پاسخ مثبت نداد و امروز هم مردم ایران اسلامی رو به جلو هستند و وظیفه داریم راه را برای آنها باز کنیم.
 
وی با تاکید به حضور مردم در تمامی عرصه‌ها برای موفقیت تاکید کرد:وظیفه ما مسوولان این است که به باورهای انقلابی مردم ارج نهاده و ایران اسلامی را پیش ببریم.بدون اغراق باید گفت هرزمان موفقیتی به وجود آمده با تکیه بر مبانی اعتقادی و آرمانی بوده و هر زمان درجا زدیم یا شکست خوردیم دلیلش روگردانی از آن آرمان‌ها و مردم‌باوری بوده است.

قالیباف گفت: ما وظیفه داریم مبتنی بر سنت‌های الهی و مردم باوری کشور را مدیریت کنیم و در مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی است، به امید الهی با زیست مومنانه و روحیه انقلابی و وحدت پیش خواهیم رفت تا بتوانیم برای مردم مشکل‌گشا باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان یک راوی عرض می‌کنم که لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس تبلور غیرت دینی بود. ویژگی شهید شیخ محمد خیابانی، روحیه استقلال طلبی و مردمی بود. با ظلم مبارزه می‌کرد و از حق مظلوم دفاع می‌نمود.
 
وی در ادامه شهید خیابانی را به عنوان نماینده مردم تبریز در مجلس نمونه‌ای از انسان ایستاده در برای بیگانه نامید که شهید راه مبارزه با استکبار و استبداد بود و افزود: حرکت این شهید بزرگوار مبتنی بر سنت الهی بود که در عین مبارزه با استبداد، در خدمت مردم و یاور مظلومان بود و هر جا که اعتلای ایران مطرح بود بی‌محابا حاضر می‌شد و ایشان به نمونه عالی از خصوصیات مردمان این خطه و مجاهدان راستین آن است.
 
قالیباف با بیان اینکه همه ما ایرانیان به آذربایجان غیور افتخار می‌کنیم، گفت: مبارزه و ایستادگی در تاریخ این سرزمین برجسته است و این سرزمین با مجاهدت شخصیت‌ها گره خورده است. مردم آذربایجان به گونه‌ای تاریخ‌سازی کرده‌اند که مردم ایران همگی به آنها افتخار می‌کنند. در دوران دفاع مقدس خون جوانان آذربایجانی از جنوبی ترین نقطه ایران تا کوه‌های سر به فلک‌کشیده شمال غرب به خاک ریخته است.

همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد و بعد از ظهر به صورت استانی در شهرستان شبستر پیگیری خواهد شد.

شهید شیخ محمد خیابانی مبارز و مجاهد مشروطه خواه در سال ۱۲۵۹ هجری شمسی در خامنه از توابع شهرستان شبستر به دنیا آمد.

وی در سال ۱۲۸۸ به علت برخورداری از سابقه درخشان، به عنوان نماینده مردم تبریز برای مجلس دوّم انتخاب شد و بعد از انتخابات به تهران رفت و در دفاع از آزادی و حقوق ملت سرآمد همگان بود. شیخ محمد خیابانی در بیست و دوم شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی به شهادت رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها