معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

۱۵ سالن سینمایی استاندارد در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت تعداد چشمگیری سینما در سال های اخیر گفت: در زمان حاضر ۱۵ سالن سالن استاندارد در استان در دست ساخت است.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۵۷

به گزارش جام جم آنلاین آدربایجان شرقی ،علی محرمی  روز جمعه در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی بستان آباد ‌گفت: در  استان آذربایجان شرقی ۳۰ سالن سینما وجود دارد که چهار مورد از آنها سینما سیار می باشد .

وی با بیان اینکه ۱۵ سالن سینمایی با استانداردهای روز در استان در حال ساخت وتکمیل  است، افزود: متاسفانه سرانه فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان شرقی ۲ سانتی متر برای هر نفر می باشد که در شان مردم این استان نیست.

محرمی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر می تواند مشکلات و کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان شرقی  را بهبود بخشد، اضافه کرد: سرمایه گذاری در این حوزه توجیه اقتصادی دارد و دولت نیز حمایت می کند.

وی از عضویت سه هزارو ۷۰۰ نفر در صندوق اعتباری هنر در استان خبر داد و افزود: برای سه هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد هنرکارت صادر شده است.

وی با بیان اینکه عضویت در صندوق اعتباری هنر تا آخر اسفند تمدید شده است، افزود: ۹۰ گروه در حوزه نمایشی در استان به ثبت رسیده که در هسته مرکزی آن ۵۸۰ نفر عضویت دارند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها