هشدار جدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری به شهروندان استان

مشکل کم آبی و خشکسالی جدی است،مصرف آب باید مدیریت شود

اقبال عباسی در این نشست با اشاره به اینکه با موافقت معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۱۰ میلیارد تومان به سهم تسهیلات اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری افزوده شد، اظهار کرد: همچنین برای اتمام سه پروژه هتل روستای ده‌چشمه، هتل سیاسرد بروجن و هتل روستای فیل‌آباد در حوزه گردشگری حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۳۰۶۹۱۳

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری،اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه سه شنبه 19 اسفند به‌همراه جمعی از مدیران استانی بمنظور پیگیری مصوبات سفر معاونین، مدیران شرکت‌ها و بانک های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان که در آذر ماه سال‌جاری انجام شد با نماینده ویژه وزیر، معاونین و جمعی از مدیران شرکت‌ها ومدیران عامل بانک‌های زیرمجموعه وزارتخانه دیدار و در این نشست روند اجرایی طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری را بررسی کردند.

اختصاص 110 میلیارد تومان به سهم تسهیلات اشتغال روستائی در استان چهار محال و بختیاری

اقبال عباسی در این نشست با اشاره به اینکه با موافقت معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۱۰ میلیارد تومان به سهم تسهیلات اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری افزوده شد، اظهار کرد: همچنین برای اتمام سه پروژه هتل روستای ده‌چشمه، هتل سیاسرد بروجن و هتل روستای فیل‌آباد در حوزه گردشگری حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای تکمیل کارخانه آب معدنی"سالداران" واقع در روستای راستاب از توابع شهرستان فارسان ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که ۱۵ میلیارد تومان از این تسهیلات از محل تسهیلات روستایی و ۵ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بانک توسعه تعاون تامین می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده برای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این پروژه‌ها شامل تکمیل طرح توسعه بیمارستان هاجر شهرکرد، احداث خوابگاه دانشجویی و احداث ساختمان بانک رفاه دانشگاه و پارکینگ در ستاد دانشگاه واقع در خیابان کاشانی است که با سرمایه‌گذاری بانک رفاه کارگران اجرایی و عملیاتی می‌شوند، همچنین با تامین اعتبار توسط بانک رفاه دو باب خانه بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی در مناطق محروم استان احداث خواهد شد.

عباسی ادامه داد: همچنین مقرر شد بانک رفاه کارگران برای احداث سه مدرسه در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری تسهیلات بلاعوض در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از احداث دو گاوداری ۶۰۰۰ هزار راسی در شهرستان‌های کیار و لردگان توسط شرکت سرمایه‌گذاری شستا خبر داد و گفت: همچنین یک سرمایه‌گذار برای احداث یک واحد کارخانه لبنیات با ظرفیت ۶۰۰ تن و یک واحد دام سبک ۱۰ هزار رأسی در استان اعلام آمادگی کرده است که مقرر شد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش، چند پروژه درمانی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌کند، توضیح داد: مقرر شد این سازمان سه درمانگاه در شهرهای اردل، شلمزار و سامان احداث و یک دستگاه ام آر آی در سال ۱۴۰۰ به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر اختصاص دهد.

عباسی افزود: برای احداث و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی در شهرکرد، تهیه زمین و اعتبار مربوط به آن از طریق سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی لردگان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای واحد بروجن خودرو در شهرستان بروجن، عنوان کرد: مقرر شد یک سرمایه‌گذار از بخش خصوصی برای احیای مجدد این واحد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: هفته آینده جلسه‌ای با روسای بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش جهت توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی برگزار و نسبت به تخصیص اعتبار اقدام لازم بعمل آید.

عباسی در پایان گفت: مقرر گردید معاونت اشتغال و توسعه کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار لازم برای احداث ناحیه صنعتی بادام واقع در شهرستان سامان و همچنین ۱۰ پروژه زنجیره تولید برای شهرستان های ده گانه استان را از محل تسهیلات ارزان قیمت و روستایی تامین نماید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها