هشدار جدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری به شهروندان استان

مشکل کم آبی و خشکسالی جدی است،مصرف آب باید مدیریت شود

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت از کم بارشی 33 درصدی نزولات آسمانی خبر داد و افزود: بیایید همه با هم آب آشامیدنی را کم مصرف کنیم تا همیشه برای مصرف کردن آب داشته باشیم.
کد خبر: ۱۳۰۶۷۸۵

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری،احمد رضا محمدی ده چشمه با اشاره به کمبود بارشها در سال جاری گفت: نیاز مبرم به همراهی مردم شریف در خصوص مصرف آب آشامیدنی داریم که این مهم نیز جز با عزم مردم میسر نمی باشد چرا که در هر موضوعی مردم پای کار آمده اند نتیجه خوبی به دست آمده است.

   محمدی ده چشمه افزود: با توجه به گزارشها و بارشهای سال آبی تاکنون در مقایسه با میانگین بلند مدت در مورد نزولات آسمانی 33 درصد عقب هستیم و با توجه به بررسی جداول پایگاهای چهارده گانه هواشناسی استان در 11 پایگاه تا کنون بارشها منفی است.

    وی گفت: آب از مواهب طبیعی خدادادی است که با وجود آن بستر حیات و تداوم زندگی همه موجودات از جمله انسان میسر است و امروزه همگان به نقش بی بدیل و تاثیر گذار آب در شکل دهی به توسعه پایدار اذعان دارند لذا باید با مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب شیرین در تمام بخشهای مختلف از جمله شرب ، کشاورزی و صنعت قدر آن را بیش از پیش بدانیم.

    محمدی ده چشمه در ادامه به ارزش آب در قرآن اشاره نمود و افزود: قرآن کریم توجه و عنایت فوق العاده ایی به عناصر طبیعت دارد که در این میان آب از عمده ترین عناصر طبیعت به شمار می آید به طوری که در میان ادیان الهی هیچکدام به اندازه دین مبین اسلام به ویژه قرآن کریم به موضوع آب نپرداخته اند. آب در قرآن اهمیتی عمیق دارد و خداوند در 222 آیه به آب اشاره نموده و انسان را به تفکر در آب و شکر گذاری این نعمت بزرگ یاد آور شده است که بنظر می رسد در قرآن آب با ارزشترین آفریده خداوند بعد از انسان می باشد.

   مدیر عامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری ضمن در خواست صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی در روزهای پایانی سال با توجه به سنت حسنه خانه تکانی به هم استانی های عزیز توصیه نمود از شستشوی قالی ، پتو و . . . در منازل جدا خوداری فرمایند چرا که به خودی خود به دلیل وجود بیماری کرونا شستوها نسبت به گذشته  افزایش یافته و مصرف آب را تا 30 درصد زیاد تر نموده است.

   محمدی ده چشمه  در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت آیه الله خامنه ایی در خصوص اصلاح الگوی مصرف یاد آوری نمود مقام معظم رهبری فرموده اند: ((کشور ما ، کشور پر آبی نیست. ما مردم ایران باید حد اکثر صرفه جویی در آب را انجام دهیم من از عموم مردم و مسئولین درخواست می کنم به سمت اصلاح الگوی مصرف بروند. صرفه جویی به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن است.)) پس بدانیم که ذخایر آب هم تمام شدنی است بیایید بهینه مصرف کنیم.

   یاد آوری می گردد: الگوی مصرف آب در استان چهارمحال و بختیاری  16 متر مکعب در ماه برای هر خانوار در نظر گرفته شده است که در صورت عدم رعایت این الگوی مصرف توسط مشترکین علارغم میل باطنی علاوه بر اعمال جرائم این شرکت مجبور به قطع انشعاب آب مشترکین پر مصرف نیز خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها