بسیج صدا و سیمای اصفهان معبری را به بیرون باز کرده است که با پخش تولیدات و استفاده از گروه های برنامه سازی در قالب های مختلف از محتوای دفاع مقدس،ارزشی و فرهنگی حمایت کند.
کد خبر: ۱۳۰۶۶۹۲

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان، بسیج صداو سیما عملا وظیفه هدف گذاری بر اساس چندین محور مهم را  دارد و  سعی می کند از تولیدات ارزشی و انقلابی حمایت کند.یعنی اگر مجموعه ای و فردی در شهر وجود دارد که مبنای ارزشی و انقلابی دارد، حمایت کند.حتی در زمینه ساخت و پخش؛ یکی از اهداف ایجاد بسیج صداو سیما شناسایی و توانمند سازی افراد متعهد،با انگیزه و مستعد برای ایجاد تولیدات ارزشی است.

علاوه بر وظایف کلی تعریف شده در حوزه بسیج صدا و سیما در مراکز استان ها اتفاقات خیلی مهمی نیز رخ داده است که استان اصفهان نیز یک نمونه آن است، توجه  به توانمند سازی، شناسایی افراد با استعداد ،برگزاری دوره آموزشی و اصول برنامه سازی نمونه آن است که  برای این منظور از بهترین اساتید تهران که اهل تجربه و شناخت بودند دعوت و یک دوره آموزشی در 15 بهمن ماه برگزار شده است.

 بسیج صداو سیمای اصفهان در واقع دوره های مختلف به شکل و مدل های آموزشی به روز برگزار می کند تا افراد با استعداد،متعهد و ارزشی را شناسایی و به بدنه تولیدات ارزشی صدا و سیما اضافه کند.

نا گفته نماند؛ یکی از اهداف دیگر بسیج صدا و سیما درون سازمانی است،یعنی از بین خانواده کارمندان،تهیه کنندگان، کارگردانان، مجریان و همه عوامل تولید انتخاب می کنند البته به نحوی که با پیشبینی برنامه فرهنگی و اهداف فرهنگی به یک سطح مبنا باشد و در واقع این یکی از اهداف اصلی بسیج صدا و سیما است که در اصفهان اتفاق است.

از دیگر اهداف بسیج صدا و سیمای اصفهان،تشکیل حلقه ارتباطی در شهرها و بین مراکز ارزشی و انقلابی مثل پایگاه های مقاومت بسیج،جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مراکز فرهنگی و هیات ها، مراکز و مجموعه هایی  است که مورد هدف گذاری فرهنگی است.البته در این بسیج گروه ها بر اساس قالب تولید گروه سریال، مستند، موشن گرافی ،بخش تامین و پخش و برنامه تلویزیونی شکل گرفته است.

خوشبختانه در این چند ماه پس از تغییر مدیریت قبلی و روی کارآمدن هادی نباتی نژاد (مسئول سابق بسیج صدا و سیمای اصفهان)  بیشتر به آن پرداخته شد و بسیج برنامه های مختلفی را در صدا و سیما داشته است،همانند کمک مومنانه، اهداء خون،مسابقات ورزشی و فرهنگی، نمایشگاه کرونا، فضا سازی داخل سازمان به مناسبت هفته بسیج و سالگرد سردار سلیمانی و اخیرا به مناسبت 22 بهمن .

یکی دیگر از هدف گذاری های بسیج صدا و سیمای اصفهان ورود به تولیدات ارزشی و انقلابی و حمایت است.مثلا در همین راستا از گروه سرود شهر اصفهان در بخش فرهنگی شهر حمایت شده و خود مرکز صدا و سیما هم بر اساس هدف گذاری در موضوعات مختلف تولیدات خوبی در معاونت سیما و خبر در بخش تولیدات ارزشی دارند که البته  با استقبال مدیر کل و معاونین همراه بوده است.

ناگفته نماند؛ تولید و حمایت از برنامه های ارزشی در بسیج، به معنای این نیست که سایر بخش های صدا و سیما از این اهداف جدا هستند؛ بلکه سالیانه این رسالت و هدف مهم را دارند.

در خصوص آخرین فعالیت های بسیج صدا و سیمای اصفهان فعلا دو پیشنهاد یکی ساخت 20 مستند فرماندهان شهید استان و تولید برنامه تلویزیونی همسران شهید را در دست اقدام است که در این خصوص فضا برای ورود به ساخت این دو موضوع باز بوده است.

مستند فرماندهان با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقرر شده است، مستند 20 فرمانده دوران جنگ و فرماندهان شهید ساخته شود.البته تا کنون مستندات مختلفی از شبکه های مختلف و نیز شبکه اصفهان پخش شده و اخیرا در مورد شهید سردار قاسم سلیمانی یک مستند خیلی خوبی در شبکه اصفهان به تهیه کنندگی سرکار خانم آزاده رجبی تولید شد که روایت رفاقت و دوستی سردار شهید کاظمی با سردار سلیمانی را به تصویر کشیده است.

از جزئیات بیشتر اینکه قرار بر این شد که ابعاد مختلف زندگی این فرماندهان به تصویر کشیده شود و جمع بندی بین سپاه پاسداران و صدا وسیما برای ورود به این موضوع برهمین اساس است که بخشی از این مستندات تا پایان امسال و بخشی تا سال آینده ساخته می شود که به ابعاد زندگی اجتماعی شهیدان دوران دفاع مقدس می پردازد تا بینندگان بیشتر با سبک زندگی آنها آشنا شوند.

ناگفته نماند رونمایی از پوستر ساخت این مستند با حضور مسئولان شهری انجام شده و نیز پژوهش و برنامه ریزی آن به پایان رسیده است. شروع تولید و تصویر برداری بر اساس اولویت و سال آینده این مستندها از شبکه های مختلف با هدف نشان دادن ابعاد مختلف سبک زندگی این فرماندهان به تصویر کشیده می شود.

گفتنی است؛ مدیر کل مرکز صدا و سیمای اصفهان بر این دو موضوع بسیج ورود پیدا کردند و در کنار سایر فعالیت ها آن را هدایت می کنند.

در مجموع بسیج صدا و سیمای اصفهان در مسیر اصلی خود در کنار ساخت این مستند، در تدارک برنامه همسران شهید است. زیرا کمتر به همسران و مادران شهید پرداخته شده و به زودی جزئیات آن را اعلام می شود.

همچنین در تولید از موشن، نماهنگ و قالب تولیدات تلویزیونی و مهمانان و معرفی چهره ارزشی و انقلابی در برنامه های زنده و تولیدی استفاده شده است.

 در واقع در یک کلام  بسیج صدا و سیمای اصفهان معبری را به بیرون باز می کند که با پخش این تولیدات و این گروه های برنامه سازی در قالب های مختلف حمایت و از محتوای دفاع مقدس و ارزشی و فرهنگی استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها