رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص چگونگی تردد به شهرهای کرونایی، آخرین آمار جریمه‌های صادرشده و عدم توقیف خودرو با جریمه بیش از ۳ میلیون تومان در طرح نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۸۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا ضمن تشریح عملکرد یکساله پلیس راهور در سال ۹۹ با بیان اینکه پلیس راهور چهار ماموریت مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمت سریع و آسان را در ۲۳۸ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور و ۴۵۷ کیلومتر معابر درون‌شهری برعهده دارد اظهار داشت: در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۳۶ میلیون خدمت را به مردم ارائه شد که شامل ۵۲ درصد خدمتی است که کل نیروی انتظامی به مردم ارائه می‌دهد.

سردار هادیان فر با اشاره به این مطلب که پلیس سهمی ۱۹ درصدی در کاهش تصادفات دارد و مابقی آن سهم دیگر دستگاه‌ها است، به بحث شماره گذاری پرداخت و تصریح کرد: ۶۲ میلیون شماره به پلاک ها اختصاص دادیم که ۵۲ میلیون از این شماره‌ها به صورت شماره یا فیزیک خرج شده اما ۳۲ میلیون پلاک در شماره گذاری‌ ها به اسم افراد از یک تا ۵۰۰ پلاک بلااستفاده بود که با مصوبه هیات وزیران، پلاکهایی که یک سال از تاریخ استفاده آنها گذشته باشد به افراد دیگر واگذار می‌شود و دیگر آن پلاک به فرد قبلی اختصاص نخواهد یافت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از سال ۹۸ بحث ممنوعیت شماره‌ گذاری خودروهای لوکس و امریکایی به استثناء خودروهای دارای مجوز قانونی را پیگیری کردیم.

وی اعلام کرد: در سال جاری سقف مبلغ توقیف وسیله‌نقلیه از یک به سه میلیون افزایش یافت اما ابلاغ کردیم که در ایام نوروز خودروهایی که حتی سه میلیون تومان خلافی دارند و خانواده همراه آنها است، توقیف نشود.

رئیس پلیس راهور ناجا متذکر شد: در سال جاری تا امروز ۲۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و به مالکان آنها واگذار شده البته سن فرسودگی برابر قانون است و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵.۲ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در سال جاری، در ۲۰ مورد از موضوعات، در تمام شاخص ها میزان رضایت‌مندی مردم از پلیس راهور افزایش یافته است.

سردار هادیانفر افزود: در جمع نوشماره خودرو در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد و در بحث نقل و انتقال خودرو در مدت مذکور نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۳۰ درصد کل ناوگان کشور فرسوده است، تاکید کرد: در سال جاری در بحث صدور گواهینامه ۳۰ درصد افزایش داشتیم همچنین بیش از ۹۳ مجوز مدیریت و ۴۴۳ مجوز مربی‌گری آموزشگا‌ه‌های رانندگی در سال جاری ابطال شد و تعداد 104 آموزشگاه مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی ادامه داد: از فردا تا آخر سال ساعات کاری واحدهای شماره‌گذاری و تعویض پلاک تا ساعت ۱۷ افزایش پیدا می‌کند حتی روز پنجشنبه آخر سال نیز تا ساعت17 خدمات به هموطنان عزیز ارائه خواهد شد.

سردار هادیانفر درباره جریمه های صادر شده اعلام کرد: در مجموع در سال جاری ۹۹ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۷۷ اعمال قانون صورت گرفته و گواهینامه ۷۸ هزار و ۵۳۹ نفر در آستانه ضبط شدن و حدود ۱۱ هزار گواهینامه نیز ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۸ آذر تا ۱۳ اسفند توقیف موتورسیکلتها ۲۳ درصد کاهش یافته است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و ۶۹ هزار اعمال قانون را انجام دادیم که چهار میلیون و ۸۱۸ هزار اعمال قانون قطعی شده و مابقی آن در حال بررسی است.

وی گفت: در بحث تردد جاده‌ای، اسفند امسال تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد داشتیم.

سردار هادیانفر متذکر شد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک های غیربومی ممنوع خواهد بود همچنین پلاک های بومی نیز نمی‌توانند از شهرهای مذکور خارج شوند.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این سوال که آیا شهرهای مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد یا خیر، اظهارداشت: این موضوع در جلسات روزهای آتی مشخص می‌شود.

سردار هادیانفر افزود: ۸۵ درصد شهرها وضعیت آبی و زرد دارند لذا پیش‌بینی می‌کنیم شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ ترددهای جاده‌ای باشیم البته همه موضوعات به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ترددها بستگی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: تاکید کردیم صدور مجوز برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی صادر نشود.

سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه پیک زمان تصادفات در حوزه درون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و در حوزه برون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۱۹ است، اظهار داشت: هر کسی به هر دلیلی در جاده‌ها سرعت و سبقت غیرمجاز داشته باشد، از یک ساعت ، یک روز تا ۷۲ ساعت متوقف می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل‌نقلیه مخصوصاً در جاده‌های کشور الزامی است، افزود: شعار ما برای نوروز امسال «پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت» است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: امسال از ظرفیت همیاران پلیس نیز مانند سالهای گذشته استفاده می‌کنیم.

وی در مورد تکلیف سفرهای نوروزی اظهار داشت: درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی، آنچه دیروز ابلاغ شد این است که مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز وضعیت ممنوعیت تغییر پیدا کند، شاخصه اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می‌شود.

سردار هادیانفر درباره پوشاندن پلاک توسط برخی رانندگان برای عدم جریمه در تردد شبانه، گفت: افرادی که پلاک خود را می‌پوشانند، هم جریمه خواهند شد و هم وسیله‌نقلیه آنها توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال همیشه شاهد ترافیک بودیم، امسال نیز با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش بیشتر ترافیک هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها