چرا تیم بچگی و رنگ قلب برخی‌ها به خاطر پول تغییر می‌کند؟

تغییرات فصلی!

 «از دوران بچگـی پرسپولیسی بودم، خون من آبی است و این را همه می‌دانند، آرزویم بازی در تیم استقلال است، پرسپولیس همه زندگی من است!» احتمالا شما هم از این دست عبارات کم نشنیده‌اید.
کد خبر: ۱۳۰۶۳۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، عباراتی که البته دیگر معنای واقعی خود را از دست داده‌اند و حنای این نوع حرف‌ها پیش هواداران این دو تیم رنگی ندارد وقتی که دیده ‌شده بازیکن، مربی یا آنالیزور یک تیم، در قبال دریافت مبالغی نه چندان بالا به سادگی در بیوی اینستاگرامش رنگ قلبش را تغییر می‌دهد و اعداد چهار و شش را جایگزین یکدیگر می‌کند! ماجرایی که احتمالا همه می‌دانیم از کجا آب می‌خورد و چطور اتفاق می‌افتد.

 چرخش ۱۸۰ درجه‌ای

«به هر حال من به پرسپولیس علاقه زیادی دارم و فکر می‌کنم این را بارها و بارها بیان کردم. با این وجود امیدوارم وضعیتم برای فصل آینده هر چه سریعتر روشن شود چون اهداف بزرگی در سر دارم که به آینده ورزشی‌ام مربوط می‌شود.» این مصاحبه محمدحسین کنعانی‌زادگان است که در دهم خرداد سال ۱۳۹۵ منتشر شده است و درست چند روز بعد در تاریخ ۲ تیر ۹۵ مصاحبه دیگری از همین بازیکن منتشر می‌شود که باعث تعجب همگان می‌شود. «از بچگی استقلالی بودم و استقلالی خواهم ماند. هیچ وقت نگفتم پرسپولیسی هستم و لازم به ذکر است که فوتبالم را هم از استقلال ماهشهر آغاز کردم.» داستان به همین سادگی است که می‌بینید، هرچند پرسپولیسی یا استقلالی بودنش دیگرکسی را خوشحال یا ناراحت نخواهد کرد! چون فاصله تبدیل شدن ۶قلب قرمز به ۴ قلب آبی در اینستاگرامش هم فقط چند ساعت بود! مدافعی که از هر فرصتی برای نشان دادن عدد ۶ به دوربین‌ها استفاده می‌کرد، بلافاصله به استقلال رفت، صحبت‌هایش دائما یکدیگر را نقض کرد و کمی بعد به پرسپولیس پیوست! البته که مدافع سابق تیم‌ملی، همان چند سال قبل باید برای مورد توجه قرار گرفتن باید راه جدیدی را انتخاب می‌کرد تا کار به اینجا نرسد.

 کمی ثبات لطفا

پست جنجالی محسن مسلمان را به خاطر دارید؟ بازیکن سابق پرسپولیس، که شش سال قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود استقلالی است و البته کمی بعد آن را شیطنت یک خبرنگار خواند و آن را تکذیب کرد، سال گذشته به مناسبت تولدش عکسی با کیک و قلب قرمز منتشر کرد که ناراحتی هواداران سپاهان را در پی داشت! پستی که البته پاک شد و او از هواداران سپاهان عذرخواهی کرد. آبان ماه امسال هم حضور او در ساختمان باشگاه استقلال جنجال بزرگی به پا کرد و صدای هواداران استقلال را درآورد. محمود فکری، سرمربی سابق استقلال نیز در خصوص شایعه پیوستن او به این باشگاه گفت:« می‌توانیم فکر کنیم که آیا مسلمان می‌تواند به ما کمک کند یا خیر.» البته مسلمان یکبار دیگر و در آذر ماه سال ۹۳ با حضور در ساختمان باشگاه استقلال با بهرام افشارزاده به توافق رسیده بود!

 این عشق‌های کوتاه

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان فعلی تیم آنتورپ، چند سال قبل در مصاحبه‌های مکرر و در صفحه اینستاگرامش عکس‌هایی با قلب آبی و عدد چهار منتشر کرد و حتی نوشت که استقلالی است. او زمانی که مظلومی سرمربی استقلال بود با استقلالی‌ها مذاکراتی هم داشت اما در نهایت به توافق نرسید و فصل بعدش راهی پرسپولیس شد. علی علیپور، در راه‌آهن یک بار به پرسپولیس گل زد و این تیم را از قهرمانی دور کرد و بعد از آن در یک مصاحبه به صراحت اعلام کرد که استقلالی است و خوشحال است که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرده است.

 از صیادمنش  تا  نادری

انتقال اللهیار صیادمنش به استقلال که خانواده‌ای پرسپولیسی داشت و خودش هم علاقه شدیدی به پرسپولیس داشت، حتی می‌خواست به جمع شاگردان برانکو بپیوندد اما محرومیت پرسپولیس کار را خراب کرد تا او استقلالی شود، یکی دیگر از این نمونه‌هاست. محمد نادری، بازیکن فعلی استقلال، در پرسپولیس بازی می‌کرد و حتی در برنامه شب‌های فوتبالی اعلام کرد که قلبا پرسپولیس را دوست دارد. مجید حسینی، بازیکن سابق تیم استقلال که در برنامه ۹۰ گفته بود من پرسپولیسی هستم، بهنام برزای که با پرسپولیس قرارداد داخلی بست و به استقلال رفت و بسیاری بازیکنان دیگر که حتی زمانی عضو آکادمی تیم‌ رقیب بوده‌اند و حالا عضو تیم دیگر هستند. البته که این نمونه‌ها فقط مشتی نمونه خروار است و مصادیقش را شما بهتر می‌دانید.

 از الهامی  تا  کمالوند

این صحبت‌های فراز کمالوند در برنامه نود است.« اعتراف می‌کنم قبل از این‌که سرمربی تراکتور باشم، طرفدار پرسپولیس بودم.» سرمربی تراکتورسازی روزی پرسپولیسی بوده است، این مساله را رسانه‌ای کرده و حالا یکی از اعضای کادر فنی تیم استقلال تهران است.  نمونه دیگر، ساکت الهامی است. «من همیشه خودم را یک تراکتوری می‌دانم و از این داستان کوتاه نمی‌آیم.» او البته چند روز قبل و درست در زمانی که برای مذاکره به ساختمان باشگاه استقلال رفته بود، رو به دوربین خبرنگاران می‌گوید: «من همیشه استقلالی بودم و استقلالی هستم». این دو ویدئو به سرعت توسط هواداران کنار یکدیگر گذاشته، با هم مقایسه می‌شود و البته هواداران دو تیم کاملا از خجالت یکدیگر در می‌آیند! البته نمونه‌های دیگر فراوان است.

 این مساله هیچ مشکلی ندارد

هرکسی می‌تواند طرفدار هر تیمی باشد که دوست دارد و این تعلق خاطر نباید باعث بی‌احترامی شود. مساله اما این است که عشق و علاقه واقعی باعث تعصب درست و طرفداری می‌شود. اگر عشق و علاقه واقعی در کارتان نیست، پس لطفا هواداران را دلگرم نکنید. پرسپولیسی، استقلالی، تراکتوری، سپاهانی و طرفدار هر تیم دیگری هستید، وقتی به تیمشان می‌روید، شما را با جان و دل می‌پذیرند و وقتی شاهد این دو رویی‌ها باشند، از چشمشان می‌افتید و آن وقت است که اتفاق که نباید، رخ می‌دهد. این اتفاق در کشور ما بیشتر احساسی می‌شود، کشوری که در آن قلب هوادار به عشق تیمش می‌ایستد! کشوری که تعصب در فوتبالش سابقه طولانی دارد و هواداران روی این رنگ‌ها و اسامی حساس هستند اما هرچه می‌گذرد، پول جای همه چیز را می‌گیرد حتی عشق را.

یگانه عصاری / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها