به دلیل اختلال در یکی از تست‌ها

پرواز هلی‌کوپتر مریخی به تعویق افتاد

مریخ نورد استقامت پس از فرود موفقیت آمیزش در مریخ تصاویر قابل توجهی از این سیاره می‌فرستد که شامل تصاویری می‌شود که مریخ را با جزئیات باورنکردنی نشان می‌دهد. این تصاویر در روز ۲۴ فوریه توسط سیستم مست‌کم-زد مریخ‌نورد(Mastcam-Z) گرفته شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۱۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این تصاویر محل فرود خشک و بی آب مریخ‌نورد را نشان می‌دهند، یعنی دهانه‌ ۲۸ مایلی «جزرو» که دانشمندان معتقدند زمانی بستر یک دریاچه بوده و مکان مناسبی برای جستجوی نشانه‌های حیات است.

سیستم «مست‌کم زد» شامل دو دوربین است و تصاویری که در ۲۴ فوریه گرفته شدند توسط دوربین سمت چپ مریخ‌نورد ثبت شدند.

این دوربین‌ها قابلیت بزرگنمایی دارند و می‌توانند تصاویر سه بعدی و ویدیوهایی با سرعت بالا بگیرند که این قابلیت‌ها بررسی دقیق اجسام از راه دور را ممکن می‌سازند.

وظیفه‌ی اصلی دوربین‌های ۹ پوندی (۴ کیلوگرمی) ثبت تصاویری از سطح و ویژگی‌های جو کم قطر سیاره‌ی سرخ است.

این دوربین‌ها در بخش بالایی مریخ‌نورد قرار دارند و به اندازه‌ی ۱۰ اینچ (25.4 سانتی‌متر) از یکدیگر فاصله دارند.

جیم بل، محقق اصلی سیستم دوربین‌های «مست‌کم زد» در بیانیه‌ای قبل از ماموریت مریخ‌ نورد گفت: «مست‌کم زد» چشمان مریخ‌ نورد ناسا خواهد بود.

این سیستم به دانشمندان کمک می‌کند تا بر روی سنگ‌های مورد نظر زوم کنند و آن‌ها را برای یافتن نشانه‌های حیات بررسی کنند سپس مریخ‌ نورد این نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده درون لوله‌های مخصوص قرار می‌دهد تا در ماموریت‌های بعدی به زمین برگردند تا جزئیات آن‌ها بررسی شود. دوربین‌ های مست‌کم زد به بررسی سنگ و خاک سطح مریخ و بافت آن کمک می‌کند.

قدرت بزرگنمایی این دوربین‌ها به قدری بالاست که می‌توانند ویژگی‌های یک جسمی به اندازه‌ی مگس که از فاصله‌ای به اندازه‌ی یک زمین فوتبال عبور می‌کند را نشان دهند.

این سیستم همچنین می‌تواند تصاویر پارانوما ۳۶۰ درجه بگیرد. در حقیقت این سیستم در ۲۱ فوریه چنین تصویری متشکل از ۱۴۲ تصویر جداگانه گرفت.

ناسا می‌گوید «استقامت» پیچیده‌ترین سطح‌نوردی است که تاکنون به مریخ فرستاده شده است.

تصاویری با جزئیات بالا از سطح مریخ (+عکس)

تصاویری با جزئیات بالا از سطح مریخ (+عکس)

تصاویری با جزئیات بالا از سطح مریخ (+عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها