به کمک استارت‌ آپ «لیدوماتریپ» سفر آسان و بی‌دغدغه را به گوشه‌گوشه ایران تجربه کنید

لیدوماتریپ، کاخ اقامتی شما در سفرها

یکی از کارهای سخت و خسته‌کننده در سفر، پیداکردن اقامتگاه مناسب است. تصور کنید خستگی راه، مسافران را کلافه کرده باشد و استرس یافتن اقامتگاه مناسب نیز به آن اضافه شود؛ در چنین شرایطی می‌شود وخامت اوضاع را کاملا احساس کرد! اما امروزه در عصر فناوری، می‌توان از خدمات مسافرتی مختلفی در سفرها استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۰۴

 یکی از این خدمات که به‌نظر می‌رسد برای هر سفری لازم باشد، پیداکردن محل اقامت مناسب و رزرو آن است.

«لیدوماتریپ» سامانه جامع رزرو انواع اقامتگاه به‌صورت آنلاین است که بستر لازم برای رزرو اقامتگاه در بیش از ۴۲۰ شهر و روستای کشور را فراهم کرده است.

میلاد امیری، مدیرعامل شرکت «لیدوما سیر ایرانیان» که سامانه جامع «لیدوماتریپ» را راه‌اندازی کرده، در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: «صاحبان اقامتگاه‌ها می‌توانند واحد خود را به‌صورت کاملا رایگان در وبگاه ما ثبت کنند و پیداکردن مسافر برای اقامتگاه‌هایشان را برعهده ما بگذارند. در حال حاضر «لیدوماتریپ» بیش از ۸ هزار اقامتگاه در سراسر کشور دارد که تعداد آنها روزبه‌روز در حال افزایش است.»

لیدوماتریپ، کاخ اقامتی شما در سفرها

او می‌افزاید: «فرآیند آنلاین رزرو کردن اقامتگاه با «لیدوماتریپ» مزایای فراوانی برای مسافران دارد. سرعت بالا هنگام رزرو، تنوع اقامتگاه‌ها و محدوده وسیعی از قیمت‌ها (ارزان تا لوکس)، باعث‌ شده است که مسافران بتوانند از هفته‌ها پیش از سفر، در کمترین زمان ممکن و با هرمقدار بودجه‌ای که دارند، اقامتگاه مناسبی برای خود و همسفرانشان پیدا کنند. ما معتقدیم زمانی که سفر برای مردم آسان‌تر شود، باعث افزایش تعداد سفرها و پیشرفت صنعت گردشگری خواهد شد. پلتفرم «لیدوماتریپ»، سفر راحت و بی‌دغدغه را حق هر مسافر ایرانی می‌داند و در راستای تحقق آن تلاش می‌کند. ما با گرد هم آوردن همه گزینه‌های اقامتی برای انواع سلیقه‌ها، سفر در سراسر ایران را برای هموطنان‌مان راحت‌تر و زیباتر خواهیم کرد.»

مفهوم واژه «لیدوماتریپ»

مدیرعامل شرکت «لیدوما سیر ایرانیان» درباره انتخاب اسم «لیدوماتریپ» برای سامانه‌ای که طراحی کرده‌اند، می‌گوید: «ترکیب دو کلمه «لیدوما» (Lidoma) و «تریپ» (Trip) منجر به ساخت واژه «لیدوماتریپ» شده است. «لیدوما» اسم یکی از کاخ‌های هخامنشی است که چند هزار سال قدمت دارد، ولی حدود ۱۰ سال پیش در شهرستان نورآباد ممسنی کشف شده است. این کاخ که سالیان سال زیر خاک مدفون شده بود، استراحتگاه شاهانی بوده است که در مسیر تخت‌جمشید به شوش در رفت‌و‌آمد بودند. از سوی دیگر کلمه «تریپ» نیز واژه‌ای انگلیسی به معنای سفر است. پس می‌توانیم بگوییم «لیدوماتریپ» به معنای «اقامتگاهی شایسته در سفر» است.

داستان تولد «لیدوماتریپ»

امیری به‌عنوان بنیان‌گذار استارت‌آپ «لیدوماتریپ» در خصوص نحوه شکل‌گیری این مجموعه می‌گوید: «در سال ۹۵ و همزمان با تحصیل در رشته مدیریت ام‌بی‌ای در دانشگاه تبریز، این شهر به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده بود. از این رو با دوستانم به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری در حوزه گردشگری برای ارائه خدمات به مسافرانی افتادیم که به تبریز می‌آمدند. پس از بررسی، تصمیم گرفتیم در زمینه اسکان گردشگران، یک سایت محلی برای اجاره اقامتگاه در تبریز راه‌اندازی کنیم و اگر پروژه موفقی بود، آن را به سراسر کشور توسعه دهیم. بعد از یک سال موفق به کسب رتبه اول اجاره اقامتگاه در تبریز شدیم. از طرف دیگر آشناشدن با نمونه‌های موفق پلتفرم رزرو آنلاین در مقیاس بین‌المللی، باعث شد با عزمی جدی، راه‌اندازی جامع‌ترین سامانه رزرو اقامتگاه در ایران را هدف اصلی خودمان قرار دهیم.»

لمس فرهنگ‌های جدید با بومگردی

با اینکه «لیدوماتریپ» انواع گزینه‌های اسکان مسافران را در خود پوشش داده است، ولی تمرکز اصلی این استارت‌آپ روی نوع خاصی از اقامتگاه‌ها، به نام اقامتگاه‌های بومگردی و همچنین خانه‌های روستایی است. از طرف دیگر بومگردی شاخه‌ای از گردشگری پایدار محسوب می‌شود که این نوع از گردشگری بدون اینکه تهدیدی برای توانایی نسل‌های بعد در تأمین نیازهایش باشد، می‌تواند نیازهای گردشگران، صنعت گردشگری و جوامع میزبان را برطرف کند.

امیری ضمن اشاره به این موضوع، در ادامه خاطرنشان می‌کند: «اقامتگاه‌های بومگردی برای پذیرایی از مسافران علاقه‌مند به حفظ ویژگی‌های محیط زیست فراهم می‌شوند. در این‌گونه از اقامتگاه‌ها سعی می‌شود کمترین آسیب به محیط وارد شده و میهمان تا حدودی با فرهنگ جامعه میزبان آشنا شود. معمولا برای اداره این اقامتگاه‌ها از افراد محلی استفاده می‌شود تا در انتقال ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی آن منطقه موفق‌تر عمل کنند. ساختار و تزئینات و غذاهای سرو شده در اقامتگاه‌های بومگردی نیز تداعی‌کننده ویژگی‌های همان ناحیه هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در اقامتگاه‌های بوم گردی، اهالی بومی و زنان آن ناحیه می‌توانند محصولات محلی خود را به گردشگران بفروشند که فرصتی برای توسعه مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی در نواحی محروم کشور است و از مهاجرت بی‌رویه مردم از روستا به شهر جلوگیری می‌کند. مسافران نیز لذت آشنایی با فرهنگ‌های جدید را تجربه می‌‌کنند. همچنین تماس نزدیک با محیط‌زیست بومی منطقه و ارتباط با محلی‌ها، مسافران را نسبت به حفظ طبیعت و فرهنگ‌های متنوع وفادارتر می‌کند.»

رزرو تلفنی و آنلاین

بنیان‌گذار پلتفرم «لیدوماتریپ»، ضمن اشاره به این‌که لیدوما برای رزرو آنلاین مناسب‌سازی شده است، خاطرنشان می‌کند: «ممکن است در اطراف ما کسانی باشند که با روند رزرو آنلاین آشنایی نداشته باشند یا به هر دلیلی نخواهند رزرو اقامتگاه را به‌صورت آنلاین انجام دهند. ما برای این دسته از مخاطبان نیز ارزش زیادی قائل هستیم و امکان رزرو تلفنی را برای راحتی این عزیزان فرآهم کرده‌ایم. آنها می‌توانند با خیالی آسوده، طی یک تماس تلفنی کوتاه با پشتیبانان ما، فرآیند رزرو اقامتگاه را انجام دهند.»

امیری در خاتمه می‎گوید: «ما بعد از پایان فرآیند رزرو، مسافر را تنها نمی‌گذاریم و پشتیبانی از رزروهای انجام شده هم بخش مهمی از خدمات است. از زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای سفر گرفته تا وضعیت اقامتگاهی که رزرو شده، در هر مرحله‌ای از سفر که مسافر نیاز به کمک یا راهنمایی داشته باشد، بخش پشتیبانی ما در خدمت او خواهد بود.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها