رئیس رسانه‌ ملی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌ شورای‌ اسلامی:

رسانه‌ ملی در همه تولیداتش به پیشرفت‌های کشور توجه دارد

حسین جلالی نماینده مجلس گفت: پس از پخش فیلم سینمایی «سوم حوت» به مناسبت صدسالگی کودتای رضاخان، کمیسیون فرهنگی مجلس در نامه ای از رئیس سازمان صدا و سیما قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۷۵
به گزارش جام جم آنلاین، «حسین جلالی» نماینده مردم رفسنجان در گفت و گو با فارس گفت: در سالگرد صدسالگی کوتای رضاخان قلدر، فیلمی با نام «سوم حوت» از تلویزیون پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و به همین دلیل ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس صلاح دیدند با ارسال نامه ای از آقای علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما قدردانی و تشکر کنند.

وی ادامه داد: این اثر به دلیل محتوای بسیار غنی که داشت مورد توجه قرار گرفت و کمیسیون فرهنگی بنا بر وظیفه خود از سازندگان این اثر تشکر کردند. اگر ما تاریخ را ننویسیم برایمان می نویسند و اگر به تصویر نکشیم همان طور که می خواهند برایمان به تصویر می کشند. علی رغم گذشت 4 دهه از انقلاب فکر نمی کنم چیزی جز تصویر بتواند تاریخ را به خوبی روایت کند و برای جلوگیری از تحریف باید تولید آثار این چنینی در دستور کار قرار بگیرد تا جوانان ما ببینند که آنها برای ما شاه و وزیر انتخاب می کردند و فکر می کنند این چیزها افسانه است.

وی تاکید کرد: برخی غرب زده ها در تلاش برای بازسازی چهره رضاخان و پسرش و تطهیر آنها هستند و با هنر می خواهند آن را به نام تمدن بزرگ به خورد مردم بدهند. در این شرایط صدا و سیما باید تلاش کند تا حقیقت ماجرا را به آنها نشان بدهد.
 
لازم به ذکر است، «سوم حوت» به کارگردانی محمدرضا ورزی، اول اسفند ماه از شبکه یک سیما پخش شد. این فیلم روایتی است از واقعه کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ که با طراحی انگلیس و نقش آفرینی رضاخان و سیدضیا، انجام  و به سقوط سلسله قاجار منجر شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها