سرپرست پلیس کنگره آمریکا ضمن هشدار درباره تکرار حملات هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور گفت: آنها احتمالا قصد دارند ساختمان این نهاد را منفجر کنند.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۸۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «یوگاناندا پیتمن» سرپرست پلیس کنگره آمریکا درخصوص احتمال تکرار حملات هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پیتمن در جلسه استماع روز پنجشنبه مجلس نمایندگان گفت، تهدیدات موجود حاکی از این است که افراط‌گرایان حامی ترامپ ممکن است حین سخنرانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کنگره، آن را مورد هدف قرار دهند.

این مقام امنیتی کنگره افزود: «اعضای گروه‌های شبه‌نظامی که روز ششم ژانویه در کنگره حضور داشتند، بیان داشتند که قصد دارند در ارتباط با سخنرانی اتحاد، ساختمان کنگره را منفجر کرده و هر تعداد از نمایندگان را که می‌توانند، به قتل برسانند».

پیتمن در ادامه گفت: «ما فکر می‌کنیم که باید احتیاط کرد و پلیس کنگره موضع امنیتی مستحکم و تقویت‌ شده خود را تا زمانی که آسیب‌ پذیری‌ها مرتفع شوند، حفظ کنیم».

سخنرانی اتحاد هرساله توسط رئیس جمهور آمریکا در کنگره ایراد می‌شود اما تاریخ اولین سخنرانی بایدن در این زمینه هنوز مشخص نشده است.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

هفته قبل نیز پلیس کنگره آمریکا به دلیل دست به دست شدن مطالبی در شبکه‌های مجازی مبنی بر احتمال حمله مجدد به این ساختمان در تاریخ چهارم مارس، خواستار باقی ماندن چند هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها