براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا؛

هوای ‌تهران در اولین روز «اسفند» ‌پاک است

از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا؛

کیفیت هوای امروز تهران اعلام شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای صبح امروز مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که این امر ناشی از کاهش تردد خودروها و شرایط ناپایدار جوی است.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۸ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و شرایط ناپایدار جوی است.

همچنین در طول روز کاهش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ ها را محدود خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش نسبی کیفیت هوا در مناطق پرتردد مشاهده شود.

با آغاز تردد خودروها در صبح روز شنبه (۹ اسفند ۹۹) و حاکمیت جو پایدار انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ ها افزایش پیدا کند. استمرار پایداری جوی در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد.

همچنین با پیش‌بینی عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه، با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۲ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها