کارشناسان تغذیه مطرح کردند:

منابع غذایی سرشار از پروتئین بدون چربی

ممکن است برخی فروشندگان بخواهند مرغ فاسد را به مشتری خود بفروشند اما دانستن روش های شناخت مرغ فاسد از سالم آنها را ناکام می‌کند.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است برخی فروشندگان گوشت و مرغ باشند که استاندار‌های لازم را رعایت نکنند و گوشت و مرغ فاسد را به مشتریان خود بدهند؛ از این رو تشخیص گوشت سالم از فاسد امری ضروری است. در این گزارش ما به شما چند روش ارائه می‌دهیم که می‌توانید از طریق آن مرغ فاسد را از مرغ سالم تشخیص دهید:

۱ - رنگ آبی روی پوست:

معروف است که رنگ مرغ صورتی مایل به قرمز است و به هیچ وجه آبی نیست، بنابراین در صورتی که مشاهده کردید رنگ مرغی که خریدید آبی است، یعنی که مشکلی وجود دارد و باید فوراً برطرف شود؛ در واقع این گوشت فاسد بوده و باید بازگردانده شود. این حق شماست که آن را به صاحبش برگردانید و دوباره پول خود را پس بگیرید، اما اگر آن را خرید نکرده اید، باید به فروشنده هشدار دهید که این گوشت فاسد است.

۲ - بوی عجیب غیر معمول:

گوشت‌ها بوی مشخصی دارند، به همین دلیل گوشت گاو با گوشت مرغ و انواع دیگر گوشت‌‌ها متفاوت هستند؛ از طریق بوی گوشت می‌توانیم بفهمیم که چه نوع گوشتی می‌خوریم؛ اگر بوی آن غیرمعمول یا بوی تعفن داشته باشد، یعنی این گوشت فاسد است.

۳ - لزج و صاف بودن بیش از حد پوست مرغ:

اگر پوست مرغی که خریده اید لزج و بسیار صاف است، یعنی شما یک مرغ فاسد را دارید؛ بنابراین باید آن را دور بریزید، اما اگر در این مورد شک دارید، با شروع پختن گوشت، فاسد بودن آن مشخص می‌شود.

۴- شکستگی استخوان مرغ

کسانی هستند که برایشان مهم نیست مرغی که خریده اند تازه ذبح شده یا مدتی طولانی از ذبح آن می‌گذرد، اما یک نشانه وجود دارد که تعیین می‌کند این مرغ مانده است یا تازه؛ به گونه‌ای که اگر استخوان مرغ شکسته باشد یا به محض دست زدن می‌شکند، این مرغ فاسد بوده و زمان زیادی از ذبح آن می‌گذرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها