استاددانشگاه وقتی برای نجات پسر خردسالش و پسر دایی نوجوان خود به داخل کانال آب ‌پرید‌، جانش را از دست داد. پسر نوجوان هم غرق شد اما اهالی توانستند پسر ۱۰‌ساله استاد دانشگاه را نجات دهند‌.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۵۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم‌، مرد ۳۷‌ساله‌ای همراه ‌پسر ۱۰‌ساله خود وپسر دایی‌اش به حاشیه کانال پمپاژ آب شهید میر‌حسینی در سه‌راهی بخش جزینک شهرستان زهک رفته بودند که یکی از بچه‌ها به داخل کانال سقوط کرد.

پسر و پدر برای نجات او اقدام کردند که خودشان هم گرفتار شدند. پس از این حادثه‌، افراد بومی ‌و نیروهای امدادی ‌هلال‌احمر در محل حاضر شدند که پسر ۱۰‌ساله نجات یافت اما دو نفردیگر غرق شده و فوت کردند.

حامد میر‌شکار‌، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان زهک در این‌باره به خبرنگار جام‌جم گفت‌: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه بیست و سوم بهمن امسال فردی به هلال‌احمر اطلاع داد که دو کودک و یک مرد جوان دچار حادثه شده و در کانال خروجی آب چاه ‌نیمه چهارم زهک افتاده‌اند. ‌نیروهای امدادی ‌برای نجات آنها ‌به محل حادثه رفتند که معلوم شد ‌افراد بومی با استفاده از طناب توانسته‌اند پسر ۱۰‌ساله را نجات دهند. تلاش‌ها ادامه داشت تا این‌که جسد پسر ۱۲‌ساله پیدا شد اما ردی از مرد ۳۷‌ساله غرق شده نبود‌. در ادامه بعد از ۱۸۰‌دقیقه جست‌وجو، جسد مرد جوان که برای نجات جان پسردایی و فرزندش خود را به آب زده بود‌، پیدا شد‌.

محمد‌امین شبرنگی‌، مهندس ۳۷‌ساله و استاد دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان در این حادثه برای نجات جان فرزندش و پسردایی خود که در کانال آب افتاده بودند، اقدام کرد اما جان خود را از دست داد و فوت شد‌.

از جان‌گذشتگی‌، آخرین درس استاد (+عکس)

برادر داغدیده اوبه خبرنگار ما گفت‌: برادرم دو پسر دارد که یکی خردسال و دیگری ۱۰‌ساله است‌. ما ساکن زاهدان هستیم و اکثر مواقع برای دیدن اقوام و کمک به ایتام از زاهدان به زهک می‌رفتیم‌. روز حادثه، بچه‌ها برای دیدن ماهی‌های داخل آب به کنار کانال رفته بودند که پسردایی‌مان به نام امیر‌علی ۱۲‌ساله پایش سر خورد و داخل کانال آب افتاد. برادرزاده ۱۰ ساله‌ام محمد‌صادق سمت او رفت تا با گرفتن دستش وی را نجات دهد که خودش هم داخل کانال آب افتاد. مادرم و زن همراه او فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند. برادرم با دیدن این صحنه برای نجات دو بچه وارد کانال آب شد. با صدای کمک‌خواهی خانواده‌ام‌، اهالی متوجه ماجرا شده وبه کمک آنها شتافتند و توانستند با استفاده از طناب برادرزاده‌ام را زنده از داخل کانال آب بیرون بیاورند اما برادرم و پسر دایی‌مان فوت شدند. برادرم سعی کرده بود، پسر ۱۲‌ساله را به کنار کانال برساند اما موفق نشد. برادرم بارها در این کانال شنا کرده بود.

معصومه ملکی - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۱
جمالی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
۰
۳
عجب حادثه غم انگیزی !!! درگذشت استاد جوان وپدرفداکار را به خانواده داغ دیده اش تسلیت عرض میکنم

نیازمندی ها