حوادث تهران؛ طرح صاعقه و اقتدار

صاعقه پلیس بر سر اوباش و دزدان پایتخت

هشــتمین مرحلــه از طــر ح صاعقــه و اقتــدار گروه حوادث پلیــس تهــران بــه مرحلــه اجــرا در آمــد و 219 متهــم فــراری کــه بیشــتر آن هــا ســابقه دار بودند، بازداشت شــدند.365 سارق هم در ایــن طــر ح دســتگیر شــدند.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۱۶
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، ســردار حســین رحیمی، فرمانده انتظامی تهــران بــزرگ دیــروز در حاشــیه اجــرای هشــتمین مرحله از طر ح صاعقــه و اقتدار در جمــع خبرنگاران گفــت: مامــوران پلیــس امنیــت تهــران با حضــور در قهوه خانه هــا، ســفره خانه ها، باشــگاه های بدنســازی، پارکهــا، بوســتانها و... ۲۱۹ نفــر از متهمــان فــراری را بازداشــت کردنــد. 59 نفرشــان از اوبــاش ســابقه دار بودند. برخــی از آنها ســابقه های تخریب و شــرارت و درگیری داشــتند و تعــدادی هم در پروندههایشــان جرایمــی نظیــر قطــع دســت، بریدن گوش، چاقوکشی و... به چشم می خورد.
 
صاعقه پلیس بر سر اوباش و دزدان پایتخت
 
رئیس پلیس پایتخت از دســتگیری ۳۶۵ســارق، زورگیــر و موبایل قــاپ در طــر ح رعــد خبــر داد و گفت: ۸۹ نفر از دستگیرشــدگان قــاپزن بودند. ۱۲۷ نفــر نیــز ازجملــه مجرمانــی بودنــد کــه در ســرقت ها و جرایــم خود از ســلاح ســرد اســتفاده کرده بودند و متاســفانه سلاح ســرد به ابزار اصلی آنان در ارتکاب جرم تبدیل شده بود. وی در پاسخ به پرسشــی درباره اجاره پشت بام ها و پدیــده پشــت بام خوابــی گفــت: این موضــوع را قویــا تکذیــب میکنــم. نســبت بــه ایــن موضــوع حساسیت زیادی داشــتیم و به محض آنکه یک تصویــر در ایــن خصوص منتشــر شــد بــه پلیس امنیت و پلیس پیشگیری دســتور بررسی دادیم که مشخص شد چنین موردی وجود ندارد.
 
65 ضربه چاقو در دفاع از برادر
در میــان افــراد بازداشــت شــده در طــر ح صاعقه و اقتــدار پلیس تهــران مردی جــوان دیده می شــود که ســرش را از ته تراشــیده اســت. او متهم اســت مردی را بــا 65 ضربه چاقــو زخمی کرده کــه مجروح به طور معجزه آســا زنــده مانده اســت. او می گوید: مرد مجروح یکســال و نیم پیش ســر جــای پارک خــودرو بــا بــرادرم دعــوا کــرده بــود. ســی ام بهمــن دوبــاره در غــرب تهــران حوالــی خانه مان ســر جای پــارک خــودرو دعوایشــان شــد. در خانــه بــودم که صــدای کمک خواهــی شــنیدم. از پنجره دیــدم دو نفر ایستاده اند که یکی چاقو دارد و برادرم را زخمی کرده انــد، دیوانــه شــده بــودم و طاقــت نداشــتم ببینم این بــا ســر برادرکوچکم آمده اســت. فقط جان بــرادرم مهم بــود. بــا آن مهاجم درگیر شــدم. چاقویــش افتــاد کــه آن را برداشــتم و بــه جانــش افتادم و 65 ضربه به او زدم که غرق خون شد.
 
شانس با شماره 1970
مهــرداد، یکــی دیگــر از متهمــان بازداشــتی طــر ح پلیــس اســت کــه از ســوی کلانتــری عباس آبــاد تهــران بــه دلیــل ســرقت گوشــی تلفــن همــراه و گردنبنــد قاپــی تحــت تعقیب بــود که در ســرقت آخر نــاکام ماند و بازداشــت شــد. پشــت گردنش عــدد 1970 را خالکوبــی کــرده و می گویــد شــماره شــانس دوســت خلافــکارش بــوده کــه الان آمریکاســت. مدعی بود این شــماره برای مافیای ایتالیایی است که پول، شانس و قدرت می آورد.
 
سرقت شیشه های سمند
فرید که شــیوه ســرقتش از همه عجیب تر است و چهار بار بابت سرقت لوازم داخل خودرو زندان بوده، می گویــد: مغازه فــروش لوازم خانگــی دارم. شیشــه خودروی ســمندم را در خیابان شکسته بودند و برای تلافی بــه محله های خلوت می رفتم، شیشــه های عقــب و جلــوی ســمندها را ماهرانه ســرقت و بــا گذاشــتن در خودرویــم بــه خانــه می بردم همه ترک داشتند و قابل نصب نبود.
 
دزدی پر دردسر نوجوان
از ساقی مواد امــا دو پســر دانش آمــوز 17 و 18 ســاله در میــان بازداشــتی ها هســتند. از همــه کوچکترنــد و اتهامشــان حمــل و نگهــداری هروئیــن اســت. می گوینــد در خیابــان شــوش یــک ســاقی نایلون مشــکی را به پنجره خانه ای مخروبه گره زده بود و آنهــا از روی کنجــکاوی آن را برداشــتند کــه در آن هروئیــن در قاب هــای گوشــی تلفــن همــراه بــود. وسوســه شــده و آن را ســرقت کردنــد امــا قبــل از فروشش دستگیر شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها