سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه ستاد انتخابات کشور و بررسی آخرین شرایط روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در آن، از برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراها در هشت کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر گفت: با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیات نظارت، انتخابات شورای شهرهای مشهد، کرج، قم، اهواز، شیراز، تبریز، کرمانشاه و اصفهان به صورت تمام الکترونیک انجام می شود.

موسوی با تاکید بر این که انتخابات یکی از مهم ترین مصادیق مردم سالاری دینی و نماد مشارکت مردم در اداره و تعیین سرنوشت جامعه است؛ اظهار داشت: اراده وزارت کشور، به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات کشور برای برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و مشارکت بالاست و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

موسوی گفت: با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیات نظارت، انتخابات شورای شهرهای مشهد، کرج، قم، اهواز، شیراز، تبریز، کرمانشاه و اصفهان به صورت تمام الکترونیک انجام می شود. وی افزود: البته کلانشهر تهران نیز جزو پیشنهادات ما بود ولی در هیات نظارت موافقت نشد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به چگونگی برگزاری دوره های آموزش مجریان اعلام کرد: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا، آموزش های انتخابات را در سه سطح برنامه ریزی کرده ایم. سطح اول شامل روسای ستاد انتخابات استان ها، مدیران کل انتخابات و مدیران فناوری استان ها و فرمانداران است که در ۱۰ منطقه و با حضور حداکثر ۵۰ نفر برگزار شد. سطح دوم شامل اعضای ستاد انتخابات استان ها، معاونین فرمانداران، بخشداران و کارشناسان انتخابات و فناوری اطلاعات است که به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود. سطح سوم شامل نمایندگان فرماندار و اعضای شعب است که به صورت غیرحضوری و با استفاده از فناوری های نوین آموزش خواهیم داد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که ثبت نام داوطلبان شورای شهرها از ۲۰ اسفندماه در فرمانداری های سراسر کشور آغاز خواهد شد؛ افزود یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است؛ لذا همه کسانی که تصمیم به ثبت نام دارند در فرصت باقی مانده می توانند با مراجعه به مراکز مربوطه اقدام نمایند.

موسوی در پایان اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری از ۱۶ فروردین سال آینده در بخشداری ها انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها