رییس مرکز و پایگاه تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران تشریح کرد

احتمال تشدید پیک چهارم کرونا با ویروس جهش یافته/ آغاز پیک جدید در خوزستان

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در برخی از نقاط کشور گفت: محدودیت‌ها باید با شدت بیشتر از قبل اجرا شود.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در برخی از نقاط کشور در رابطه با علائم آن اظهار کرد: اوایل شیوع این ویروس در جهان تصور بر این بود که تفاوتی با بیماری کرونا ندارد، اما اخیراً مواردی از شدت علائم بالینی در بیماران مبتلا به این نوع ویروس مشاهده شده است.

وی افزود: همچنین تا پیش از این تصور می‌شد مرگ و میر ویروس جهش‌یافته با ویروس قبلی کرونا برابر است، اما شواهد جدید نشان می‌دهد که اینگونه نیست و مرگ و میر ناشی از این ویروس ممکن است بیشتر از فرم قبلی ویروس باشد. همچنین ویروس قبلی جوانان زیر ۲۰ را کمتر درگیر بیماری می‌کرد، اما گونه جدید ویروس جوانان زیر ۱۸ سال را بیشتر بیمار می‌کند.

مردانی در رابطه با کفایت محدودیت‌های کرونایی نیز گفت: محدودیت‌ها باید با شدت بیشتر از قبل اجرا شود.


این متخصص عفونی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد گمان می‌کردند که کرونا تمام شده است، تور‌های مسافرتی و سفر‌های نوروزی در حال آغاز است. مردم به خرید نوروزی روی آورده‌اند. دوست داریم مردم همیشه شاد باشند، اما نباید فکر کنند کرونا تمام شده است، این بیماری هنوز بزرگترین مشکل ایران و جهان است و اگر کوچکترین غفلتی صورت گیرد و خیز چهارم بیماری آغاز شود، دوباره همانند عید سال گذشته گرفتار می‌شویم.

وی با انتقاد از برخی سفر‌ها به مناطقی مانند کیش اظهار کرد: باید جلوی این سفر‌ها گرفته شود. اگرچه وضعیت کنونی ما در مقایسه با انگلستان و آمریکا بسیار بهتر است، اما این دلیل نمی‌شود که نسبت به این موضوع غره شویم، امکان دارد همین امسال در اواخر اسفند و اوایل فروردین با خیز چهارم بیماری مواجه شویم به همین دلیل در تمام جهان محدودیت‌ها را به صورت جدی اجرا می‌کنند. اگر محدودیت‌ها را در شهر‌های قرمز و نارنجی جدی نگیریم با فاجعه مواجه می‌شویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها