نیروهای مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه ۱۰ معلم را در شهر الحسکه و حومه آن ربودند.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (قسد) با حمله به تعدادی از محله های شهر الحکسه ۱۰ معلم را به بهانه اینکه آنها براساس شیوه ها و برنامه های درسی رسمی وزارت آموزش و پرورش دولت سوریه به دانش آموزان آموزش می دادند، دستگیر کردند.
 
براساس این گزارش، هفته گذشته نیز نیروهای قسد با حمله به شهر عمودا و شهرک الرمیلان واقع در استان الحسکه، ۸ معلم را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
 
سانا افزوده است: شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا بیم آن را دارند که تدریس براساس برنامه درسی وزارت آموزش و پرورش سوریه، جعل عمدی تاریخ منطقه را که این نیروها سعی در تحمیل آن به مردم دارند، آشکار کند.
 
پیش تر نیز منابع خبری گزارش داده بودند: شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا آسیاب‌ها و سیلوهای گندم و انبارهای آرد را در شهرهای «الحسکه» و «قامشلی» سوریه غارت کردند.
 
نیروهای دموکراتیک سوریه عمده آنها را کردها تشکیل می دهند و ازسوی آمریکا حمایت می شوند.
اهالی شهرهای قامشلی و الحسکه سوریه بارها در مخالفت با اقدامات شبه نظامیان عضو نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) که با هدف محدود کردن مردم و محاصره آنها انجام می‌شود، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده‌اند.
شبه نظامیان قسد با همدستی نظامیان اشغالگر آمریکایی و فرمانبرداری از افرادی که سرزمین سوریه را اشغال کرده، غلات، نفت و همه ثروت این کشور را به یغما می برند.
 
شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و قامشلی، «دیرک»، «سری کانی» و «عمودا» از مهم‌ترین شهرهای این استان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها