نیروهای اشغالگر آمریکا بخشی از ادوات و تجهیزات نظامی خود را از عراق به حومه استان " الحسکه " در شمال شرق سوریه منتقل کردند.
کد خبر: ۱۲۷۵۰۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،  نیروهای اشغالگر آمریکا در راستای تقویت پایگاههای غیر قانونی در منطقه الجزیره ، دیروز (سه شنبه) کاروان جدیدی از وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی خود را از عراق از طریق گذرگاه غیر قانونی " الولید " در مرز عراق و سوریه به حومه شرق الحسکه انتقال دادند.  
 
خبرگزاری " اوقات الشام " سوریه به نقل از منابع محلی در روستای السویدیه در منطقه المالکیه گزارش داد که کاروانی متشکل از ۶۰ کامیون متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی همراه با وسایل نقلیه نظامی که برای محافظت از آن‌ها به کارگیری شده بودند،   بعد از ظهر دیروز از طریق گذرگاه غیرقانونی " الولید " در منطقه الیعربیه در نزدیکی مرزهای عراق وارد سوریه شدند و به سمت پایگاههای غیر قانونی خود در حومه الحسکه حرکت کردند.  
 
بر اساس این گزارش، روز یکشنبه گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی کاروانی از متشکل از هفت دستگاه تانکر و چهار دستگاه خودرو سبک و یک کامیون یخچال دار که حامل مواد لجستیکی و پشتیبانی بود را از طریق گذرگاه غیرقانونی " الولید " از عراق به سوریه وارد کردند و  به سمت پایگاه‌های غیرقانونی خود در فرودگاه " خراب الجیر " در حومه شرقی مالکیه در حومه شمال شرقی الحسکه انتقال دادند.  
 
بر اساس اعلام رسانه‌های سوریه نیروهای آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه " الجزیره " سوریه و سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با کمک شبه نظامیان "قسد" و گروه‌های تروریستی سوریه در منطقه الجزیره انجام می‌شود را به الحسکه آورده‌اند. 
 
نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند. 
 
منابع خبری روز یکشنبه ۱۲ مردادماه به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد  نفتی بسته است. 
 
وزارت امور خارجه سوریه نیز روز یکشنبه ۱۲ مردادماه توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است. 
 
نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند. 
 
دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد. 
 
با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   
 
طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها