جهت بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی؛

وزیر خارجه قطر به تهران سفر می کند

وزیر خارجه قطر امروز در تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز (دوشنبه) در سفر به تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
 
وی قرار است بعدازظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و به رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازد.
 
چندی پیش وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست وارد گفت‌وگو با ایران شوند و آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری جهت برگزاری نشستی بین اعضای ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. 
 
وزیر امور خارجه ایران هم در پیامی توئیتری از پیشنهاد وزیر خارجه قطر درباره گفت‌وگو بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.
 
دی ماه سال جاری سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در سفر به دوحه با وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

ظریف پیش از این سفر نیز با همتای قطری خود تلفنی گفت‌وگو کرده بود.
 
معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر آذر ماه سال جاری و در پی شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی، مراتب تسلیت خود و دولت قطر را به ظریف اعلام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها