دولت آمریکا اعلام کرد که به تلاشهای مقامات پیشین این کشور برای استرداد قانونی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۸۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور به تلاش‌های مقامات پیشین ای کشور برای پیگیرد و استرداد قانونی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس ادامه می‌دهد.
 
در همین ارتباط، وزارت دادگستری آمریکا شکوائیه‌ای را تنظیم کرد که از دادگاهی در انگلیس می‌خواهد تا حکم ممنوعیت استرداد آسانژ به ایالات متحده را لغو کند.
 
این در حالی است که هفته گذشته گروه‌های حقوق بشری و مدافع آزادی‌های مدنی از دادستان کل موقت ایالات متحده خواستند تا اقدام قانونی برای پیگرد جولیان آسانژ را متوقف کنند. این گروه‌ها می‌گویند پرونده‌ای که دولت ترامپ علیه بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس ترتیب داده، می‌تواند بانی یک رویه قضائی باشد که تهدیدی جدی علیه آزادی مطبوعات خواهد بود.
 
با این حال، وزارت دادگستری آمریکا قرار است به پشتیبانی از دادخواست استیناف خود علیه حکم یک قاضی در انگلیس که استرداد جولیان آسانژ را به دلیل غیرانسانی بودن شرایط در زندان‌های آمریکا ممنوع کرده بود، شکوائیه‌ای تنظیم کند.
 
گفتنی است که پرونده اتهام‌های وارده به آسانژ بسیار پیچیده است و این اتهام‌ها بیشتر از آنکه به دلیل فعالیت روزنامه نگاری وی باشد، به تلاش‌های آسانژ برای جمع آوری و انتشار اطلاعات محرمانه مربوط می‌شود. یکی از اتهام‌های اصلی او انتشار ۷۵۰ هزار سند نظامی و دیپلماتیک آمریکا است که در سال ۲۰۱۰ پس از دریافت از یک عضو ارتش آمریکا به نام «چلسی منینگ» آن را منتشر کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها