وزیر اطلاعات گفت که این وزارتخانه در مبارزه با قاچاق ‌کالا روش سنتی را به کار نمی‌گیرد بلکه به صورت نظام‌مند عمل نموده و مجموعه سامانه‌هایی را تعریف کرده که کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود تا مقصد به لحاظ قانونی یا غیرقانونی بودن آنها قابل شناسایی است.
کد خبر: ۱۳۰۳۷۹۳
بهخ گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از چند طرح صنعتی در شهرک شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام های وزارتخانه متبوعش برای مبارزه با قاچاق افزود: کالاهایی که وارد کشور می شوند حتی زمانی که دست مصرف کننده نیز برسند در صورتی که قاچاق باشند قابل شناسایی و دسترسی هستند.
وی طرح رجیستری تلفن همراه را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح که با همکاری مشترک وزارتخانه های اطلاعات و همچنین ارتباطات و فن آوری اطلاعات فعال شده دیگر امکان قاچاق تلفن همراه به کشور را سلب کرده است.
وزیر اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات برای سایر کالاها نیز در حال طراحی نرم افزارها و سامانه هایی است که با فعال شدن آنها ما را از کارکردهای پلیسی و سنتی بی نیاز می کند و امکان اشراف و کنترل هوشمند را در زمینه کالای قاچاق می دهد.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از تلاش های همه جانبه صنعتگران، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رونق بخشیدن به امر تولید در شرایط سخت و دشوار تحریم گفت: انسان وقتی حاصل تلاش این صنعتگران را می بیند و پشت این همت نیز اراده مدیران سخت کوش کشور را مشاهده می کند به نحوی که هر هفته یک کارخانه فعال می شود و یک خط تولید راه می افتاد و جمعی از جوانان مشغول به کار می شوند بسیار خوشحال و امیدوار می شود چرا که همیشه امید به توان، خلاقیت و ابتکار مردان و زنان ایرانی داشتیم و اکنون اینجا به چشم می بینیم و بر این باورمان صحه می گذارد.
وی با قدردانی از تلاش استاندار و مسوولان استان قم در این خصوص، بیان کرد: صنعتگران کشور در این شرایط سخت تحریم یاس و ناامیدی را به دل راه ندادند و با یک دنیا امید و با سختی ها و فراز و نشیب های کار مبارزه کردند و با ناملایمات نیز سازگاری کردند و بردباری به خرج دادند و خطوط را به تولید رساندند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها