جام باشگاه‌های جهان وارد دور سوم شد

بایرن‌مونیخ به دنبال دومین قهرمانی

مسابقات جام باشگاه‌های جهان از آن دست مسابقاتی بود که زمان برگزاری‌اش به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. در حالی که این بازی‌ها اول قرار بود از ۱۷ دسامبر شروع شود، اما کرونا باعث شد تا روزهای اول تا یازدهم فوریه برای برگزاری این بازی‌ها در‌نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۳۰۳۵۳۱

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: البته همین زمان تعیین شده هم دستخوش تغییراتی شد به‌طوری که تیم اوکلند‌سیتی نیوزلند به عنوان قهرمان منطقه اقیانوسیه چند هفته پیش اعلام کرد به دلیل قوانین سختگیرانه کشورش در خصوص کرونا، در این بازی‌ها شرکت نمی‌کند. این مسابقات سال گذشته و امسال به این دلیل در قطر برگزار شد که فیفا اعلام کرد این کشور با این مسابقات آمادگی بیشتری برای برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد.

این دوره از بازی‌ها در حالی امروز ادامه پیدا می‌کند که تا به اینجا، تایگر‌اونال مکزیک توانست اولسان را حذف کند و الدحیل نیز به عنوان تیم کشور میزبان، مقابل الاهلی مصر شکست خورده است. این بازی‌ها در شهر الریان و در دو ورزشگاه احمد‌بن‌علی و اجوکیشن‌سیتی برگزار می‌شود. در بین‌ تیم‌های این دوره، فقط بایرن مونیخ یک بار سابقه قهرمانی دارد که آن هم به سال ۲۰۱۳ باز‌می‌گردد. در ادامه به آمار و رکوردهایی می‌پردازیم که در تاریخ بازی‌های جام باشگاه‌های جهان ثبت شده است:

تا به اینجا چهار بازیکن توانسته‌اند مقابل حریفان خود هت‌تریک کنند که به این ترتیب هستند: لوئیز سوارز  مقابل گوانگژو در نیمه‌نهایی سال ۲۰۱۵، رونالدو مقابل کاشیما‌آنتلرز در فینال سال ۲۰۱۶، گرت بیل مقابل کاشیما در سال ۲۰۱۸ و حمدو الهونی، بازیکن تیم ای اِس تونس در بازی مقابل السد در سال ۲۰۱۹.

پر‌افتخارترین بازیکن این جام، تونی کروس است. این هافبک آلمانی در پنج فینال این بازی‌ها بوده و در هر پنج بار هم تیمش به قهرمانی رسیده است. کروس یک بار در سال ۲۰۱۳ با بایرن‌مونیخ و چهار‌بار با رئال‌مادرید در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به قهرمانی رسید.

گلزن‌ترین بازیکن این جام کریستیانو رونالدو با ۷ گل زده است. ستاره پرتغالی یک گل برای منچستر در سال ۲۰۰۸ و شش گل دیگر برای رئال‌مادرید در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ثمر رسانده است تا از این حیث هم رکورددار باشد.

سریع‌ترین گل این تورنمنت به نام محمد احمد، بازیکن تیم العین امارات ثبت شده است که سال ۲۰۱۸ توانست بعد از گذشت فقط ۷۹ ثانیه دروازه تیک اسپرانس را باز کند. رکورد قبلی در اختیار دیگو تاردلی بود که سال ۲۰۱۳ بعد از ۱۱۱ ثانیه از شروع بازی توانست برای اتلتیکو مینیرو گلزنی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها