حوادث کرمان؛ کلاهبرداری

انهدام باند اسکیمری در کرمان

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمر که مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۳۴۶۱
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایرنا،  سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان  در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی شهروندان به این پلیس که با در دست داشتن مرجوعه قضایی  مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آن‌ها، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.  در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب ها از طریق دستگاه اسکیمر کرده اند.
 
انهدام باند اسکیمری در کرمان
سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: کارشناسان با انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. در بررسی های تکمیلی مشخص شد که این باند به روش اسکیمر اقدام به برداشت از ۳۵۰ حساب بانکی در قالب خرید از پایانه های فروشگاهی (pos) به ارزش ریالی  ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کرده اند.   مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه کارتخوان، قادر هستند تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند، بنابراین احتمال اینکه دستگاه های کارتخوان در اختیار فروشگاه‌ها دارای سخت افزارهای اسکیمری باشد وجود دارد.
سرهنگ امین یادگار نژاد تاکید کرد: به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و رمز بانکی خود را به آنها نگوید بلکه خود شهروندان عملیات بانکی را انجام داده و یکی از نکات مهمی که خریداران باید به آن توجه کرد بررسی دستگاه کارت خوان فروشگاه ها است. در صورت کشیدن کارت در دستگاه های کارتخوان مراقب باشند دستگاه های کارتخوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر  وجود دارد و حتماً موضوع را با بانک مطرح کنند تا از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها