امکان ضدعفونی کردن دست‌ها و کف کفش‌ها همراه با تب‌سنجی در دستگاه یک مخترع ایرانی مهیا شده است

عبور از گذرگاه سلامتی

با دستاوردهای شرکت فنی مهندسی کهربا تراشه در توسعه سامانه‌های بیمارستانی آشنا شوید

مزیت‌های سامانه ایرانی احضار پرستار

فکر می‌کنید هر ثانیه چقدر ارزش دارد؟ همان‌قدر که می‌توانیم این سوال را از طیف‌های مختلف جامعه بپرسیم، به همان اندازه هم جواب‌های مختلفی می‌شنویم.
کد خبر: ۱۳۰۳۴۵۲

اما حساس‌ترین جواب را از یک پزشک یا پرستار می‌شنویم: فرصت نجات زندگی انسان‌ها به همین ثانیه‌ها وابسته است. مزیت‌های سامانه ایرانی احضار پرستار

بیماران بستری ممکن است هرلحظه نیاز فوری به پرستار داشته باشند، یا گاهی در بخش بیمارستان کد سی‌پی‌آر یا کد نیاز به احیای قلبی ریوی اعلام می‌شود.

در این مواقع سیستم ارتباط بین بیمار و کادر درمان و سیستم ارتباط بین افراد مختلف در بیمارستان، به‎سرعت پزشکان و پرستاران را بر بالین بیماران فرامی‌خوانند.

سیستم ‏های ارتباطی، بخش جدانشدنی هر بیمارستان است. در تمام این سال‎ها باوجود اینکه راه برای واردات و حضور شرکت‌های خارجی در حوزه سیستم ‏های یکپارچه ارتباطی بیمارستانی در بازار داخلی باز بوده است، اما پای هیچ شرکت خارجی به بازار کشور باز نشده است زیرا به‌گفته مدیر عامل شرکت «فنی مهندسی کهربا تراشه» هیچ‌کدام توان رقابتی کیفی و قیمتی را این مجموعه با نداشته‌اند. شرکت فنی مهندسی کهربا تراشه از شرکت‌های پیشرو در ارائه محصولات بر پایه الکترونیک و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت است و محصولاتی تولید می‌کنند که ارتباطات را در بیمارستان‌ها آسان می‌کند.

ساده‌ترکردن شکل ارتباط میان افراد در بیمارستان، برای مثال بین پرستاران و بیماران در کاهش فشار کاری پرستاران، کمترکردن رفت‌وآمدهای اضافی آنها و خدمت‌رسانی بهتر به بیماران نقش به‎سزایی دارد.

آغاز ماجرای کهربا تراشه

اولین جرقه‌های شکل‌گیری شرکت کهربا تراشه حدود 22 سال پیش در خوابگاه دانشجویی کوی دانشگاه تهران زده شد. مزیت‌های سامانه ایرانی احضار پرستار

تعدادی دانشجوی مهندسی بعد از فارغ‌التحصیلی دور هم جمع شدند و با این ایده که می‌خواهیم برای خودمان کار کنیم و کسب‌وکار خودمان را داشته باشیم، کفش‌های آهنین به پا کردند و در مسیر پیشرفت و کارآفرینی قدم گذاشتند.

سال 77 با ثبت رسمی، شخصیت حقوقی «کهربا تراشه» شکل گرفت؛ شرکتی که از همان ابتدا کارش طراحی و مهندسی بود و تا الان نیز در همین حوزه کار کرده است.

مهندسان جوان شرکت کهربا تراشه، در ابتدای فعالیتشان پروژه‎های صنعتی و دانشگاهی را بر عهده می‎گرفتند و از دل آنها محصولی نهایی، متناسب با نیاز مخاطب به بازار ارائه می‌کردند.

کیانوش جعفری، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «بعضی‎ها از جوانی و کم‌تجربگی ما سوءاستفاده کردند و حاصل تلاش و زحماتمان را پرداخت نکردند. ولی اینها مانع از ادامه راه ما در این مسیر نشد. با گذشت زمان، آموزش به مهندسان برق را شروع کردیم تا کار طراحی واقعی را به‎ آنها آموزش دهیم و برای ورود جدی به بازار کار و صنعت آماده شوند.» فعالیت کهربا تراشه در اجرای پروژه‌های طراحی و تولید محصول برای طراحان الکترونیک آن‌قدر درخشان بود که از همان ابتدا در بازار داخلی و در حوزه طراحی الکترونیک به‌خوبی شناخته شدند.

به‌سوی هوشمندسازی بیمارستان‌ها

حدود چهار سال از تأسیس کهربا تراشه گذشته بود که موسسان این شرکت به‌واسطه دوستانشان متوجه نیاز بیمارستان‌ها به محصول «احضار پرستار» شدند. سیستم‎های ارتباطی بسیار قدیمی و با امکانات اندک پیشین بیمارستان‎ها دیگر قادر به پاسخگویی نیازهای جدید بیمارستان‎ها نبود. به‌این‌ترتیب فرصت تولید محصول بیمارستانی احضار پرستار سر راه این شرکت قرار گرفت.

آنها بعد از دو سال تلاش و نمونه‎سازی، با عقد اولین قرارداد وارد بازار تجهیزات پزشکی شدند. کمی بعدتر با توسعه فعالیت‌شان، کارهای دیگر مثل آموزش و اجرای پروژه‏ها را در شرکت کنار گذاشتند و به‎طور کامل روی تولید محصول سیستم احضار پرستار متمرکز شدند.

مهندسان خلاق و نوآور کهربا تراشه با دنبال‌کردن جدی پژوهش‎ها و پیشرفت‎های فناوری صفرتا صد توسعه محصولاتشان را خودشان انجام دادند و همگام با تغییر نیازهای مشتریان، نسل‎های مختلفی از محصولات را روانه بازار کردند.

در حال حاضر 600بیمارستان در سراسر کشور و تقریبا 30هزار تخت بیمارستانی مجهز به خدمات این شرکت هستند.

مدیرعامل این شرکت معتقد است عملکرد کهربا تراشه آن قدر موفق بوده که هیچ شرکت خارجی نتوانسته است در بازار داخلی جای پای خودش را به‌عنوان رقیب این شرکت باز کند.

به‌گفته مهندس جعفری، دلیل عمده مشتری‎ها برای خرید از شرکت کهربا تراشه به‌عنوان تولیدکننده داخلی، خدمات پس از فروش این مجموعه است.

محصول احضار پرستار علاوه بر اینکه باید کیفیت بالایی داشته باشد، نیاز جدی به پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارد. برای همین نسبت به محصولات خارجی مزیت رقابتی قابل توجهی دارد.

مهندس جعفری تأکید می‌کند: «ما با 60درصد قیمت نمونه خارجی و با کیفیت مشابه ازلحاظ فنی محصولمان را ارائه می‎کنیم، اما از لحاظ زیبایی، فعلا محصولات خارجی ظاهر زیباتری دارند.» وی یادآور می‌شود: «مدت‌زمان پاسخ‌گویی خدمات پس از فروش و برطرف کردن مشکلات پیش‌آمده در تهران کمتر از 24 ساعت و در هر نقطه از کشور حداکثر 72 ساعت است.»

صادرات سیستم‎های ارتباط ایرانی

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی کهربا تراشه درباره صادرات سیستم احضار پرستار ایرانی به خارج از کشور به جام‌جم می‌گوید: «در حال حاضر کشورهای عراق و افغانستان، بازارهای خارجی دریافت‌کننده سیستم‎های ما هستند. به دلیل شرایط تحریم، بازارهای نزدیک مثل عراق، افغانستان، سوریه، عمان، آسیای میانه و... بازارهای هدف ما قرار گرفته‌اند. ولی بازار اصلی در اروپا و آمریکاست. با قابلیت رقابت بسیار خوبی که در بازار بین‎المللی داریم، به نظر می‎رسد زمین‌بازی آینده کهربا تراشه بازار بین‎الملل است که در آن انتظارات مشتریان بالاتر بوده و رقبای قوی‎تری در انتظار ما هستند.»

خدماتی که می‌توانید از کهربا تراشه بگیرید

در حال حاضر کهربا تراشه در طراحی، تولید و نصب چهار گروه کالایی شامل سیستم‎هایی برای ارتباط بیمار و پرستار در بخش‎های بیمارستانی (سیستم احضار پرستار)، سیستم‎هایی برای فراخوانی گروه احیا و سایر گروه‏ها در بیمارستان (سیستم اعلام کد بیمارستانی)، سیستم‎های برای سرگرمی، آموزش به بیمار و پرونده پزشکی برای کمک به کادر درمان (سیستم سرگرمی اطلاعاتی بیمار) و سیستم‎هایی برای راهنمایی و اطلاع‎رسانی مراجعان و کادر پزشکی در محیط بیمارستانی (سیستم مدیریت محتوای نمایشگرها) با ضمانت پنج ساله محصولات، خدمات‎دهی می‎کند.

مزیت‌های سامانه ایرانی احضار پرستار

کهربا تراشه به ارتقای دانش مشتری‎ها در استفاده از محصولاتش نیز فکر می‎کند. با برگزاری سمینارها و وبینارهای رایگان استانی، دانش فنی نیروهای بخش‎های مرتبط در خرید و خدمات پس از فروش را بالا نگه می‎دارند و توانسته‎اند هزینه خدمات پس از فروش را به صفر نزدیک کنند.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها