هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران؛

قلعه نویی به ششمین برد نرسید

گادوین منشا در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم

می‌خواهم آقای گل ایران باشم

گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان پنجمین فصل حضورش در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۱۳۰۳۱۶۴

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: این بازیکن ۳۱ساله متولد بندر لاگوس نیجریه که یک بار قهرمانی لیگ برتر ایران را با پرسپولیس تجربه کرد و در لیگ شانزدهم با به ثمر رساندن ۱۵گل برای پیکان در رده سوم گلزنان لیگ قرار گرفت، طی مدت حضورش در لیگ ایران دوران اوج و افول متعددی را تجربه کرده‌است. با شروع لیگ بیستم نیز در حالی که گادوین منشا شروعی توفانی داشت و در هفت‌بازی نخست گل‌گهر در لیگ برتر موفق به زدن ۹ گل شد که یک آمار خیره کننده بود و میانگین بیش از یک گل زده در هر بازی را برای او به همراه داشت، اما پس از آن به یکباره موتور گلزنی مهاجم سیه‌چرده گل‌گهر خاموش شد و طی پنج بازی گذشته نتوانسته با گلزنی‌هایش دروازه حریفان را باز کند. این روزها گادوین منشا در جدول گلزنان لیگ برتر سجاد شهباز‌زاده مهاجم ۱۱گله سپاهان را بالای سر خود می‌بیند. منشا در آستانه هفته چهاردهم لیگ برتر در گفت‌وگو با جام‌جم از وضعیتش در تیم گل‌گهر و انگیزه‌اش برای گلزنی دوباره و آقای گلی لیگ برتر حرف زد.

 

وضعیت دومین گلزن لیگ برتر ایران در باشگاه گل‌گهر چگونه است؟

وضعیتم خوب است. از نظر جسمانی یک آسیب دیدگی خیلی جزئی دارم که زیاد مهم نیست. من در بازی با تراکتور در برخوردی که با اخباری گلر این تیم داشتم قسمتی از پایم دچار پارگی و خوردن چند بخیه شد که زیاد جدی نیست. در بازی با سایپا هم یک برخورد شدید با مهرداد عبدی داشتم که هنوز از ناحیه پهلو کمی درد دارم. با این حال باید بگویم از نظر جسمانی شرایط خوبی دارم و از وضعیتم در باشگاه گل‌گهر نیز خیلی راضی‌ام؛ زیرا این باشگاه مدیریت و امکانات خوب و منظمی دارد.

 

در این فصل ماشین گلزنی‌ات روشن شده و تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده‌ای،آیا این گلزنی‌ها علت خاصی دارد؟

سال گذشته زمانی که وارد باشگاه گل‌گهر شدم فکرش را هم نمی‌کردم که یک تیم شهرستانی این همه امکانات داشته‌باشد اما وقتی با شرایط آشنا شدم، انگیزه خوبی برایم شد که امسال تمریناتم را جدی تر دنبال کنم و تاکنون ۹ گل زده‌ام و مطمئن باشید از این تعداد گل خیلی بیشتر هم خواهم زد.

 

امیر قلعه‌نوعی یکی از دلایل اوج‌گیری دوباره تو را در این فصل انجام تمرینات پیش فصل عنوان کرده‌است،آیا اینچنین است؟

قطعا تمرینات پیش فصل بی‌تاثیر نبوده‌است؛ ولی انگیزه مضاعفی که من امسال برای آقای گلی دارم قطعا می‌تواند به من کمک کند که به این مهم دست پیدا کنم.

 

آخرین بار روبه‌روی شهر خودرو هتریک کردی و پس از آن در پنج بازی گذشته دیگر گل نزدی، ماشین گلزنی منشا که قرار نیست خاموش شود؟

بله.بعد از هتریک مقابل شهر خودرو پنج هفته است که نتوانسته‌ام گلزنی کنم. برای هر مهاجمی پیش می‌آید که در مقطعی نتواند گل بزند، اما به زودی این مشکل هم رفع می‌شود و من به شما قول می‌دهم از بازی هفته آینده گل‌گهر مقابل تیم نفت مسجد سلیمان بتوانم گلزنی‌هایم را شروع کنم.

 

 تو زمانی که در تیم پیکان بودی عنوان سومین گلزن برتر لیگ را کسب کردی،آیا این فصل باید منتظر آقای گلی‌ات باشیم؟

هر مهاجمی دوست دارد آقای‌گل شود، به خصوص اکنون که شرایط برای من کاملا محیاست و توانسته‌ام ۹ گل به ثمر برسانم. مطمئنا برای رسیدن به آقای‌گلی تلاش می‌کنم و امیدوارم با همکاری سایر بازیکنان، کادر فنی، مدیریت و حتی بچه‌های تدارکات به موفقیت تیم گل‌گهر کمک کنیم.برای من اولویت اول موفقیت تیم است و پس از آن آقای گلی.

 

نظرت درباره شهر سیرجان و تیم گل‌گهر چیست؟

سیرجان یک شهر کوچک و دوست‌داشتنی است و از نظر امکانات ورزشی که باشگاه گل‌گهر دارد بی‌نظیر است، اما متاسفانه از نظر امکانات رفاهی این شهر خیلی ضعیف است که امیدوارم روزی امکانات رفاهی مناسب در این شهر فراهم شود. سیرجان مردمان بسیار خوبی دارد که من را خیلی دوست دارند، این دوست داشتن دوطرفه است و من هم به آنها احترام می‌گذارم.

 

تو در تیم‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال بازی کرده‌ای. فضای این دو تیم با تیمی چون گل‌گهر چه تفاوتی دارد؟

مطمئنا فضای تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس که مردمی هستند و طرفداران چند ده میلیونی دارند با گل‌گهر متفاوت است و بازی کردن در آن تیم‌ها شرایط و حواشی خاص خودش را دارد و با تیمی مثل گل‌گهر قابل مقایسه نیست اما امکاناتی که گل‌گهر از آنها بهره می‌برد بهتر از این دو تیم بوده و بی‌نظیر است.

 

 نظرت درباره برگزاری بازی‌های لیگ و عدم حضور تماشاگران به دلیل شیوع بیماری کرونا چیست؟

واقعیتش را بخواهید بازی کردن در این شرایط اصلا دلچسب نیست. فوتبال بدون تماشاگر روح ندارد و یک مساله گم شده‌است و هر چقدر هم بازی جذاب باشد به ۵۰درصد زمانی که بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شد نمی‌رسد.

 

تیم شما در شروع فصل طوفانی آغاز کرد و مدتی صدرنشین لیگ بود، آیا گل‌گهر دوبار به صدر جدول باز می‌گردد؟

در ابتدای شروع لیگ شرایط خیلی خوب بود. تیم هماهنگ و بازی‌های بسیار با کیفیتی را از ما شاهد بودید. بعد از گذشت چند هفته من دوست ندارم درباره داوری‌ها صحبت کنم، اما اشتباه‌های داوری واقعا در نتایج ما تاثیر گذار بوده‌است؛ با این حال من معتقدم و ایمان دارم تیم ما روزبه روز بهتر خواهد شد و مجددابه رده‌های بالای جدول باز خواهدگشت.

 

از بازی کردن زیر نظر مربی کاربلدی چون امیر قلعه‌نوعی بگو؟

مربی چون قلعه‌نوعی نیازی به تمجید من ندارد و همه او را می‌شناسند و بهترین مربی لیگ برتر ایران با بیشترین عنوان قهرمانی است و برای من کار کردن زیر نظر او باعث افتخار است و مطمین باشید همانطور که تا کنون روی کیفیت بازی‌های تیم تاثیرگذار بوده‌است از این به بعد بیشتر خواهدبود.

 

با کدامیک از بازیکنان گل‌گهر صمیمی تری؟

من به عنوان یک بازیکن خارجی که سال‌ها در فوتبال ایران بازی می‌کنم ارتباط خوبی با اکثر بازیکنان دارم و به طور خاص دوست خوب و صمیمی من در گل‌گهر یونس شاکری است که خیلی دوستش دارم و از این‌که در کنار او هم بازی می‌کنم و هم رفاقت دارم خیلی خوشحالم.

 

در حال حاضر همسر و دو فرزندت کجا زندگی می‌کنند؟

شما می‌دانید که همسر من ایتالیایی است و به همین دلیل همراه دو فرزندم در ایتالیا زندگی می‌کنند.

 

دلتنگ آنها نمی‌شوی؟

قطعا برایم دوری از آنها سخت است و هر روز گاهی دو یا سه بار با آنها تماس تصویری برقرار می‌کنم و با بچه‌هایم صحبت می‌کنم. خیلی دلتنگ‌شان هستم.حدود یک ماه پیش به ایران آمدند و یک هفته اینجا بودند، ولی با این وجود قطعا باز دلتنگی دارد.

 

و سوال پایانی آیا منشا با درخشش در لیگ ایران به تیم ملی نیجریه هم فکر می‌کند؟

آرزوی هر بازیکنی است که در تیم ملی کشورش بازی کند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. امیدوارم آنقدر خوب باشم که به این مهم دست پیدا کنم.

 

گل‌گهر ، سپاهان و استقلال شانس‌های اصلی قهرمانی

با آن‌که حضور درخشانی در ترکیب پرسپولیس داشت این تیم را در لیگ بیستم جزو مدعیان اصلی قهرمانی نمی‌داند. مهاجم نیجریه‌ای گل‌گهر در پاسخ به این سوال که در این دوره لیگ‌برتر چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند، گفت: امسال تیم‌های زیادی شانس قهرمانی دارند.تیم‌هایی مثل سپاهان، گل‌گهر، فولاد، استقلال و پرسپولیس کیفیت بازی‌هایشان از بقیه تیم‌ها بالاتر است اما من امسال شانس قهرمانی را به سه تیم گل‌گهر ، سپاهان و استقلال می‌دهم.

حکمت قاسم خانی - کرمان / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها