دو باجناق که برای نجات مرد افغان، وارد دیگ روغن کارخانه تولید روغن صنعتی شده بودند گرفتار گازهای سمی شده و به کام مرگ رفتند.
کد خبر: ۱۳۰۲۷۸۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، خبر کوتاه بود اما تلخ. حادثه در شرکتی در کیلومتر ۱۷ جاده اشتهارد در ناحیه صنعتی چرم‌سازی رخ‌داد. پسر جوان افغان به نام شفیع‌ا... می‌خواست دیگ روغن صنعتی که شش متر ارتفاع داشت را نظافت کند که بخار و گازهای سمی داخل دیگ به سر و صورتش زد.

حالش بد شد و نتوانست تعادلش را حفظ کند و به داخل دیگ سقوط کرد. همکار دیگرش خیرا... بهمنی که اهل قروه بود با دیدن این صحنه به کمک او شتافت و وارد دیگ شد و دیگر بازنگشت.

بعد یکی از کارگران کارخانه مجاور آمد و امید داشت بتواند آن دو را نجات دهد او هم وارد دیگ شد اما نفسش به شماره افتاد و به‌سختی خود را به دهانه دیگ رساند. کارگران او را بیرون آوردند. در این گیر و دار بود که محمود هدایتی‌ روشن که در بخش تولید کارخانه مجاور بود از راه رسید. وقتی فهمید باجناقش خیرا... و یک نفر از همکاران او در دیگ روغن گرفتار شدند، برای نجات آنها اقدام کرد اما او نیز بازنگشت. قدرت گازهای سمی از آن سه نفر بیشتر بود و آنها را به کام مرگ برد. چند دقیقه بعد با اطلاع ماجرا به آتش‌نشانی، آتش‌نشان‌ها آمدند و اجساد را بیرون آوردند.

به گذشت ۲هفته از حادثه خانواده‌‌ها هنوز مرگ آنها را باور ندارند. چشم‌به‌راه مردان نان‌آور خانه‌هایشان هستند. مهدی و علی پنج‌ساله و برادر نابینای ۱۵ساله‌شان ابوالفضل و پسران خیرا... بهمنی هنوز مرگ پدر را باور ندارند.

برادر خیرا... بهمنی ۳۹ساله به جام‌جم می‌گوید: من، برادر دیگرم و خیرا... در شرکت تولید روغن صنعتی کار می‌کردیم. خواهرزاده‌ام هم چند ماهی بود در شرکت کار می‌کرد. آن روز در خانه بودم که برادر دیگرم و خواهرزاده‌ام ماجرا را به من اطلاع دادند. دعا می‌کردم زنده باشد اما با دیدن جسد او، کارگر افغان و باجناق برادرم متوجه شدم سه نفرشان فوت شدند. از کارگران حاضر شنیدم که شفیع‌ا... در حال تمیز کردن داخل دیگ روغن بوده که بخار و گازهای سمی باعث بدحال شدن او شده است. برادرم برای نجات او و بعد باجناقش برای نجات آنها رفتند که همه براثر گازگرفتگی فوت شدند. برادرم در روستای زادگاه‌مان در قروه و باجناقش هم در زادگاهش در همدان به خاک سپرده شد. همچنین مسعود کریمی، مدیر سازمان آتش‌نشانی بویین‌زهرا به جام‌جم گفت: ساعت ۱۶ و ۶ دقیقه، این حادثه به ما گزارش شد. دو گروه امداد و نجات و حریق همراه یگ گروه آتش‌نشان از اشتهارد به آنجا رفتند. ارتفاع دیگ شش‌متر می‌شد و کف آن هنوز روغن مانده بود و گازهای سمی داشت. به خاطر کوچک بودن دهانه دیگ اول کپسول اکسیژن را وارد کردیم و بعد آتش‌نشان‌ها وارد شدند. کارگران بر اثر گازگرفتگی داخل دیگ فوت شدند.

احسان بابایی که مدیرعامل و صاحب شرکت محل حادثه است نیز به جام‌جم گفت: دیگ روغن برای ریختن روغن‌های صنعتی تولید شده جدید تمیز می‌شد. بعد از برداشتن دیگ باید چند روز صبر می‌شد تا گازهای سمی خارج شود اما کارگر افغان، زمان کوتاهی را برای برداشتن در دیگ انتخاب کرد که باعث شد جان خودش و دو نفر دیگر گرفته شود. بیش از ۵۰ شرکت در ناحیه معروف به چرم‌سازی فعالیت دارند اما این محل پایگاه اورژانس و آتش‌نشانی مستقر ندارد که در صورت بروز حادثه سریع امدادرسانی شود. آتش‌نشان‌ها هنگام اعزام به این مرکز صنعتی باید ۱۲کیلومتر را از بویین‌زهرا تا این مکان طی کنند.

معصومه ملکی - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها