فاطمه اکرمی ، دختر پرنده ایرانی از مرگ محمد بزرگی می‎گوید

آن تراژدی مرگبار...

5 دیدار پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر روز شنبه برگزار می‌شود و در این روز پرسپولیس میزبان تیم آخر جدول لیگ برتر است و سپاهان هم به مصاف شهرخودرو می‌رود سه دیدار دیگر هم در شهرهای تبریز، رفنسجان و اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۲۶۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، 5 دیدار پایانی هفته سیزدهم روز شنبه برگزار می‌شود و فوتبالدوستان هفته‌ای فوتبالی و جذاب را شروع خواهند کرد.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

تراکتور - آلومینیوم اراک؛ رسول مقابل تبریزی‌ها

قرمزپوشان تبریزی بعد از شکست 3 بر یک مقابل استقلال توانست یک مسابقه مهم را از گل‌گهر ببرد و خود را تا رده چهارم جدول بالا بکشد.

مسعود شجاعی بازیکن - مربی که تیمش را در جنجال و آشوب بازی با گل‌گهر به خوبی هدایت کرد.

آلومینیوم اراک هم یک برد مهم و ارزشمند مقابل پرسپولیس به دست آورد تا در اولین حضورش در لیگ برتر نشان بدهد که حرف‌هایی برای گفتن دارد.

تراکتوری‌ها با ادعای قهرمانی وارد لیگ برتر بیستم شدند اما آلومینیوم چنین ادعایی ندارد. رسول خطیبی سرمربی آذری زبان تیم اراک به شهر خودش سفر می‌کند و رسول به خوبی شرایط تیم تراکتور را می‌شناسد اما می‌داند شکست دادن تراکتور در تبریز کار بسیار دشواری خواهد بود.

مس رفسنجان - صنعت نفت آبادان؛ جذاب و بی‌حاشیه؟

مس رفسنجان دو برد عالی به دست آورده و حالا با 15 امتیاز در رده دوازدهم جدول ایستاده است اما صنعت نفت برعکس حریف تازه‌ لیگ برتری شده خود روی پله سوم جدول است.

زرد پوشان آبادانی مقابل سپاهان اولین شکست خانگی فصل خود را متحمل شدند. شاگردان سیروس پورموسوی برای جبران مافات به رفسنجان سفر می‌کنند.

خیلی‌ها تیم نفت را شگفتی‌ساز لیگ بیستم می‌نامند و حضور در رده سوم جدول را فراتر از انتظار نتیجه گرفته است.

با این حال نفت همچنان اصرار دارد که در جمع مدعیان باقی بماند. مس رفسنجان هم می‌خواهد به رده‌های بالاتر جدول برسد.

در این بازی شاید کمتر شاهد حواشی باشیم و دو تیم به دنبال فوتبالی ناب و جذاب هستند.نفت آبادان هم اگر دو تیم استقلال و سپاهان خوب نتیجه نگیرند ممکن است به صدر برگردد.

پرسپولیس - ماشین سازی تبریز؛ برد برای فراموشی حواشی

سرخپوشان بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک دچار حواشی مدیریتی و مربیگری شدند و شاهد جدال رسانه‌ای گل‌محمدی با رسول ‌پناه رئیس مستعفی هیات مدیره باشگاه بودیم.

با این حال پرسپولیس سعی کرد خود را به آرامش برساند بخصوص اینکه در گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا هم یک قرعه راحت و جذاب نصیب شاگردان گل‌محمدی شد و حالا آنها باید به مصاف یک تیم هندی هم بروند.

این هفته هم روی کاغذ پرسپولیس کار سختی ندارد. ماشین‌سازی تیم آخر جدول لیگ برتر است که بدون برد صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع و خط حمله لیگ هم هست بنابراین پرسپولیس نباید بهانه‌ای برای شکست دادن این تیم داشته باشد اما اگر سرخپوشان مقابل ماشین سازی امتیاز از دست بدهند شرایط‌شان حتی در جدول لیگ برتر هم مناسب نخواهد شد هرچند این تیم دو بازی کمتر از سایر تیم‌ها دارد.

پرسپولیس در حال حاضر با 15 امتیاز در رده نهم قرار گرفته اما گر می‌خواهد به جمع مدعیان برسد باید حواشی را فراموش کند و سرمربی تیم هم به جای نق زدن و ایراد‌های عجیب و غریب به مدیر مستعفی باشگاه تمرکزش را روی تیم بگذارد.

سپاهان - شهرخودرو؛ زردپوشان در رویای صدرنشینی

زردپوشان اصفهانی با هدایت محرم نوید کیا آرام آرام خود را به رده دوم جدول لیگ برتر رساند و اکنون به خاطر سه تفاضل گل نسبت به استقلال یک پله پایین‌تر از آبی‌پوشان قرار دارند.

محرم نوید کیا سعی می‌کند در نشست‌های خبری هم منطقی و معقولانه صحبت کند. او بعد از شکست دادن نفت آبادان صراحتا گفت وقت کشی و درگیری بین‌ نیمکت‌ها فوتبال جهان سومی است و او به هیچ عنوان طرفدار چنین فوتبالی نیست.

شهرخودرو هم مثل سپاهان سرمربی جوان و تازه‌کاری به خدمت گرفته و سیدمهدی رحمتی هم مثل محرم بازیکن بزرگی بوده اما در عرصه مربیگری کار دشواری پیش رو دارد.

شهر خودرو در رده سیزدهم جدول است و برای رسیدن به رده‌های بالاتر تلاش می‌کند اما رحمتی می‌داند در نصف جهان کار دشواری پیش رو دارد و گرفتن یک امتیاز هم از سپاهان آماده و پرمهره کار راحتی نیست.

سپاهان خیلی دوست دارد که استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان پیروز نشود تا با پیروزی روز شنبه به صدر جدول برسد. این رویای شیرین شاگردان نویدکیاست.

فولاد خوزستان - پیکان؛ پرهیجان یا پرحاشیه؟

این مسابقه جذاب و دیدنی خواهد بود. همین که یک طرف این بازی نیمکت پرهیجان و پر سر و صدای فولاد قرار دارد می‌توان منتظر حواشی زیادی در این مسابقه بود.

پیکان هم با وجود نتایج خوبی که در هفته‌های گذشته گرفته در دو بازی اخیرش شکست خورده و حالا می‌خواهد این نوار ناکامی را قطع کند. فولاد 18 امتیازی در رده پنجم جدول قرار دارد. پیکان با دو امتیاز کمتر در رده هفتم قرار دارد.

فولادی‌ها که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند در این فصل هم سودای قهرمانی در سر دارند اما پیکانی‌ها هرگز چنین ادعایی را ندارند اما معنایش این نیست که راحت تسلیم می‌شوند و سه امتیاز را پیشکش شاگردان نکونام می‌کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها