وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه ایران با وجود نقض برجام از سوی آمریکا به تعهدات خود پایبند ماند، خطاب به وزیر خارجه این کشور گفت: هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید.
کد خبر: ۱۳۰۲۶۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در حساب کاربری توییتر خود با اشاره به واقعیت‌های برجامی خطاب به آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا نوشت: ایالات متحده برجام را نقض کرد، انتقال مواد غذایی و دارو را برای ایرانی‌ها مسدود کرد و پایبندان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را مورد تنبیه قرار داد.
 
وی ادامه داد: اما ایران در مقابل و در طول مدت این افتضاح کریه به برجام پایبند ماند و تنها تدابیر جبرانی از قبل پیش‌بینی‌شده را اتخاذ کرد.
 
ظریف به همتای آمریکایی: شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید
 
ظریف با طرح این پرسش که حالا چه کسی باید گام نخست را بردارد، خطاب به بلینکن یادآور شد: هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید.
 
اآنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری گفته است رئیس جمهوری بایدن روشن کرده است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود در برجام بازگردد، ایالات متحده همان کار را خواهد کرد و از آن به عنوان سکویی برای یک توافق درازمدت‌تر و قوی‌تر شامل سایر مسایل دیگر استفاده کنیم.
 
بلینکن با بیان اینکه ما هنوز راه زیادی برای رسیدن به آن داریم،مدعی شده است ایران در چندین زمینه از این توافق پایبندی ندارد، آنها باید به تبعیت از تعهداتشان بازگردند و ما نگاه می‌کنیم که آیا عمل کرده‌اند یا خیر. هنوز که به این مرحله نرسیده‌ایم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها