داماد کینه جو که برای انتقام از پدرزن خود با همدستی دوستش محل زندگی او را به آتش کشیده و باعث مرگ ۴ نفر شده بود از سوی دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۹۹
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایران،  این حادثه ۷ سال قبل در سعادت آباد تهران رخ داد. وقتی امدادگران آتش‌نشانی از وقوع یک حریق در مجتمع مسکونی ۶ طبقه با خبر شدند به محل رفته و پس‌از خاموش کردن آتش اجساد دو مرد جوان و دو زن میانسال را که از ساکنان ساختمان بودند بیرون کشیدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد حریق عمدی بوده و از پارکینگ مجتمع آغاز شده است در این حادثه سه خودرو سمند، ‌لندکروز و پرادو آتش گرفته و منفجرشدند و آتش به سایر طبقات سرایت کرد.
 
دیــه و حبــس مجازات مرگ ۴ نفر در آتش
در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و دریافتند داماد یکی از ساکنان این ساختمان از مدتی قبل با پدرزنش اختلاف داشته و او را تهدید به آتش‌سوزی کرده بود. به این ترتیب حمید ۳۵ساله بازداشت شد و به اجیر کردن دوستش سیاوش برای آتش‌سوزی انتقام جویانه اعتراف کرد.
با اعتراف‌های دو متهم برای سیاوش به اتهام ۴فقره قتل عمدی و برای حمید به اتهام معاونت در ۴جنایت کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. دو متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.
حمید در دادگاه گفت: وقتی همسرم طلاق گرفت و پدرزنم هم از او حمایت کرد خیلی عصبانی شدم اما وقتی تصمیم به انتقام گرفتم که دادگاه من را برای سرپرستی فرزندم صالح تشخیص نداد و بچه‌ام را به مادرش سپرد. از اینکه نمی‌توانستم فرزندم را ببینم خیلی ناراحت بودم. به‌همین خاطر یک روز که با سیاوش درددل می‌کردم گفتم می‌خواهم تلافی کنم و از او خواستم لاستیک خودروی پدرزنم را آتش بزند اما سیاوش زیاده روی کرد و کل ساختمان آتش گرفت.
سیاوش نیز در دادگاه ضمن ابراز پشیمانی گفت: من فریب حمید را خوردم هرگز فکر نمی‌کردم این کار جان ۴ نفر را بگیرد و از خانواده آنها طلب بخشش دارم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و سیاوش را به قصاص و حمید را به زندان محکوم کردند اما هر دو متهم به رأی صادره اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان رأی صادره را نقض کرده و اظهار داشتند چون قصدی برای قتل وجود نداشته و عمل نیز به طور مستقیم کشنده نبوده و متهم قصد آتش زدن لاستیک خودرو را داشته پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض فرستاده شود. به این ترتیب متهمان در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران یکبار دیگر پای میز محاکمه رفتند.
این بار نیز قضات پس از شنیدن اظهارات دو متهم وارد شور شدند و سیاوش را به پرداخت دیه و ۸سال زندان و داماد کینه جو را نیز به ۳سال زندان محکوم کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها