فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد؛

صنوف؛ ساعت ۲۰ تعطیل کنید

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد؛

تصمیم گیری برای سفرهای نوروزی و فعالیت اصناف در شب عید

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: پیشنهاداتی درباره نحوه برنامه ریزی برای انجام سفرها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت صنوف در پایان سال مطرح و تصویب شد.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بابک دین پرست در حاشیه هشتمین جلسه اصلی قرارگاه در جمع خبرنگاران، افزود: چندین دستورکار برای جلسه امروز تعیین شده بود که به دلیل طولانی شدن مباحث تنها توانستیم دو دستور کار را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه امروز قرارگاه، به بررسی روند اجرای مصوبات جلسه هفتم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخته شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، از ۴۱ مصوبه‌ای که درباره موضوعات مختلف در جلسه قبل قرارگاه داشتیم، تقریباً تمامی مصوبات اجرایی شده بود و صرفاً یک مصوبه باقیمانده است که با پیگیری‌هایی که انجام شد، تا پایان هفته آن هم اجرایی خواهد شد.

دین پرست اضافه کرد: بر اساس گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد، در مجموع از ۱۳ جلسه ستاد ملی کرونا که بعد از تشکیل قرارگاه عملیاتی برگزار شده است، پرونده ۸ جلسه کاملاً بسته شده و تمامی مصوبات مربوط به جلسات ستاد ملی از جلسه چهل و دوم تا پنجاهم کاملاً اجرایی شده است که گزارش آن به رئیس جمهوری نیز ارسال شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی عنوان کرد: اولین دستورکار جلسه امروز در ارتباط با بررسی و تدوین دستورالعمل‌ های ویژه برای تعطیلات نوروزی بود که وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در جلسه امروز حضور داشت.

وی در همین راستا ادامه داد: پیشنهادات مشخصی درباره نحوه برنامه ریزی برای انجام سفرها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت صنوف در پایان سال و فعالیت بخش‌های گردشگری مطرح شد که تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین مقرر شد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح‌های پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد بررسی قرار دهد تا پیشنهادات موردنظر نهایی را برای تصویب به ستاد ملی ارائه کنیم.

دین پرست به شرایط فعالیت صنوف در پایان سال نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص فعالیت صنوف مقرر شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف بسته پیشنهادی برای تصویب بیاورند تا بتوانیم در پایان سال حداکثر امکانات در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، برای فعالیت افراد موردنظر داشته باشیم.

وی در همین راستا ادامه داد: مقرر شد برای ساماندهی گروهی از افراد که در قالب دستفروشی معمولاً در ایام تعطیلات پایان سال به فعالیت می‌پردازند، کمیته مشترکی با حضور نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتاق اصناف و وزارت صمت تشکیل شود تا بتوانند ساماندهی برای فعالیت این افراد داشته باشند.

دبیر قرارگاه عملیاتی با بیان اینکه دستور کار دوم جلسه امروز به بحث وضعیت تولید و واردات واکسن کرونا اختصاص داشت، اظهار کرد: نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و بانک مرکزی آخرین وضعیت تولید داخل و واردات به قرارگاه ارائه کردند. همه وزارتخانه‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند که تا پیش از پایان سال بتوانیم واکسن برای گروه‌های هدف موردنظر وارد کرده و واکسیناسیون این افراد انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها