محاکمه نمایشی علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» در حالی به ۱۸ و ۲۰ اسفند موکول شد که یکی از تظاهرات‌کنندگان معترض به حبس دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه نیز امروز در «ابوجا» به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محاکمه نمایشی علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه به روزهای هشتم و دهم ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ و ۲۰ اسفند) موکول شد.

پورتال خبری «نیوز گورو» در این خصوص اعلام کرد: دادگاه عالی ایالت کادونا در نیجریه این تصمیم را اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: پلیس نیجریه هم اکنون در حال حمله به تظاهرات مسالمت آمیز وابسته به جنبش «زکزاکی را آزاد کنید» با استفاده از گلوله‌های جنگی در منطقه «مایتاما» (Maitama) واقع در ایالت ابوجا است.

خبرنگار شبکه خبری العالم نیز هم اکنون گزارش داد که در جریان تیراندازی پلیس نیجریه به طرف تظاهرات کنندگانی که خواستار آزادی شیخ زکزاکی بودند، یک نفر به شهادت رسید.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرام و مسالمت آمیز را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

محاکمه علامه «زکزاکی» به تعویق افتاد

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها