سیدبندی مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در شرایطی اعلام شد که پرسپولیس با حضور در سید یک در کنار تیم‌های قدرتمند، کار ساده‌تری در مرحله گروهی نسبت به استقلال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا روز چهارشنبه هفته آینده قرعه کشی می‌شود.

سیدبندی این مسابقات امروز اعلام شد که بر این اساس پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد خوزستان (در صورت صعود) به ترتیب در سیدهای اول تا چهارم قرار دارند.

سید یک‌

الدحیل قطر

الهلال عربستان

پرسپولیس ایران

الشارجه امارات

السد قطر

سید دوم

النصر عربستان

تراکتور ایران

شباب الأهلی امارات

الریان قطر

الأهلی عربستان

سید سوم

پاختاکور ازبکستان

الوحدات اردن

گوا هندوستان

استقلال تاجیکستان

استقلال ایران

سید چهارم

الشرطه عراق (سایر تیم‌ها بعد از مرحله پلی آف مشخص می‌شوند. فولاد خوزستان در مرحله پلی آف باید با العین امارات بازی کند و در صورت صعود در سید چهارم قرار می‌گیرد.)

کار سخت استقلال و فولاد / پرسپولیس و فرار از رویارویی با قدرت‌های آسیا (+عکس)


تقابل استقلال ایران با الشرطه در فصل ۲۰۲۰

استقلال چطور به مرحله گروهی رسید؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه ایران را برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا ۲+۲ تعیین کرده بود. در واقع پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و تراکتور به عنوان قهرمان جام حذفی سهمیه مستقیم در لیگ قهرمان گرفته بودند و استقلال و فولاد باید در مرحله پلی آف بازی می‌کردند.

با این حال، امروز جمعه رسماً اعلام شد که استقلال به دلیل کنار گذاشته شدن تیم کوپه داغ ترکمنستان، به جای این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهد شد.

کار سخت استقلال و فولاد

سیدبندی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حکایت از کار سخت استقلال و تیم فولاد (در صورت صعود به مرحله گروهی) دارد.

استقلال می‌تواند مطمئن باشد که در آسیا علاوه بر نمایندگان ایران، با تیم‌های پاختاکور، الوحدات، گوا و استقلال تاجیکستان همگروه نمی‌شود.

احتمال همگروهی استقلال با تیم‌های سید یک از جمله الهلال، السد و الدحیل و تیم‌های قدرتمند سید دو از جمله الاهلی، الریان یا النصر می‌تواند کار آبی‌های تهران را سخت کند.

پرسپولیس و فرار از رویارویی با قدرت‌های آسیا

تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ ایران و نایب قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ در سید یک قرار دارد و خیالش بابت رویارویی با تیم‌های قدرتمند این سید از جمله الهلال، السد، الدحیل و الشارجه راحت است. البته پرسپولیس فصل گذشته توانست السد را در مرحله حذفی شکست بدهد.

کار سخت استقلال و فولاد / پرسپولیس و فرار از رویارویی با قدرت‌های آسیا (+عکس)


دیدار پرسپولیس و السد در فصل ۲۰۲۰ که با برد پرسپولیس تمام شد

تقابل احتمالی شجاع خلیل زاده و علی کریمی با استقلال و پرسپولیس

در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، علاوه بر چهار نماینده ایران، دو بازیکن ایرانی هم به عنوان لژیونر در تیم‌های قطری حضور دارند.

علی کریمی هافبک تیم الدحیل است که باتوجه به حضور الدحیل در سید یک با پرسپولیس، در مرحله گروهی با این تیم روبرو نمی‌شود ولی این احتمال هست که تیم کریمی با استقلال همگروه شود و این بازیکن به مصاف تیم سابق خود برود.

شجاع خلیل زاده مدافع سابق پرسپولیس هم این فصل در الریان قطر حضور دارد. الریان در سید دوم قرار دارد و ممکن است استقلال یا پرسپولیس با این تیم همگروه شود.

افزایش تیم‌ها و تغییر فرمول صعود

کار تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از آنجا سخت‌تر می‌شود که تنها پنج تیم صدرنشین و سه تیم دوم جدول که بهترین عملکرد را داشته باشند (در مجموع شرق و غرب ۱۶ تیم) به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.

در مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ تعداد تیم‌ها به ۴۰ تیم افزایش یافته است و مسابقات در ۱۰ گروه چهار تیمی به صورت جداگانه در شرق و غرب قاره برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری مسابقات در ابهام

AFC هنوز به صورت شفاف اعلام نکرده است که فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان را به چه شکل برگزار می‌کند.

آخرین خبرها از رسانه‌های قطر حاکی است هر کشور میزبانی یک گروه را بر عهده خواهد گرفت و کنفدراسیون آسیا بعد از مراسم قرعه کشی، شرایط کشورهای داوطلب میزبانی را بررسی می‌کند.

در سال ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم‌های اولسان کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند.

زمابندی مسابقات فصل ۲۰۲۱

مرحله مقدماتی (تک بازی)
۷ اپریل (۱۸ فروردین)

مرحله گروهی (رفت و برگشت)
۱۴ تا ۳۰ اپریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)

مرحله یک هشتم نهایی (تک بازی)
۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور)

مرحله یک چهارم نهایی (تک بازی)
۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر)

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)
رفت: ۱۹ و ۲۰ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر)
برگشت: ۲۶ و۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان)

فینال (رفت و برگشت)
رفت: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)
برگشت: ۲۷ نوامبر (۶ آذر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها