متخصصین تغذیه تاکید دارند مواد غذایی درصورتیکه به درستی و به میزان کافی مصرف شوند می توانند خاصیت درمانی داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۰۱۹۵۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مواد غذایی مختلف می توانند سطح استرس را افزایش یا کاهش داده و به همین دلیل توجه به نوع خوراکی مصرفی در زمان احساس خستگی اهمیت دارد.  
 
در مقاله ای که آگوست ۲۰۱۵ در مجله استرس منتشر شد، آمده است که مقدار و کیفیت مواد مغذی می تواند در طول زمان بر مدارهای عصبی بدن که احساسات، انگیزه و خلق و خو را کنترل می کنند، تاثیر بگذارد.
 
همچنین در مطالعه دیگری که سال ۲۰۱۷ منتشر شد به میکروبیوم روده که متشکل از باکتری های خوب و بد است به عنوان یک پیوند اساسی در ارتباط بین آنچه مصرف میشود و چگونگی احساس فرد، اشاره شده است.
به گزارش newtimes، امروزه سلامت میکروبیوم به دلیل تاثیری که بر خلق و خو، احساسات و سلامت روانی فرد دارد شناخته شده است.
 
مواد غذایی که با استرس مقابله می کنند
 
نوشیدنیهای گرم، استرس را از بین می برند. تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته حاکی از آن است که مصرف نوشیدنی گرم باعث تقویت خلق و خو و رابطه دوستی بین فردی می شود.
 
تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می دهد کربوهیدرات ها می توانند سطح سروتونین، هورمونی که باعث افزایش خلق و خو و کاهش استرس می شود را به طور موقت افزایش دهند، اگرچه توصیه می شود از کربوهیدرات های سالم و تصفیه نشده مانند سیب زمینی شیرین و غلات کامل مصرف شود.
 
آووکادو نیز خواص دارویی دارد و مصرف آن چه همراه غذا و چه به عنوان سالاد توصیه می شود. این میوه حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که تاثیر آن در کاهش استرس و اضطراب، تقویت تمرکز و بهبود خلق و خو شناخته شده است.
 
شکلات تلخ نیز حاوی آنتی اکسیدان است که با کاهش سطح هورمون های استرس در بدن میزان استرس را کاهش می دهد. هرچند پزشکان زیاده روی در مصرف آن را توصیه نمی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها