تراکتور- استقلال؛ پرسپولیس‌ - فولاد

حساس‌تر از دربی

انگار در هیچ جای دنیا به اندازه ایران دربی ها و مسابقات حساس در فوتبال وجود ندارد. چند روز پیش یک گزارشگر رادیویی به کنایه گفت آنقدر که در ایران «ال کلاسیکو» برگزار می شود خود اسپانیایی ها آنقدر ال کلاسیکو ندارند!
کد خبر: ۱۳۰۱۵۶۹

به گزارش جام جم آنلاین ، حالا هر چند وقت یک بار یک ال کلاسیکو و یا یک دربی حساس در ایران برگزار می شود. از بازی «ال کلاسیکو طور» بین استقلال و سپاهان و یا پرسپولیس و سپاهان گرفته تا دیدارهایی که تراکتور با دیگر مدعیان لیگ برتری نظیر سپاهان و سرخابی ها دارد. 

به هرحال روزنامه جام جم در گزارش امروز خود دوشنبه 29 دی ماه درباره دو دیدار حساس این هفته لیگ برتر فوتبال ایران نوشت:  پس از برگزاری دربی مهیج هفته قبل استقلالی‌ها امروز مهمان تراکتور در تبریز هستند و شاگردان یحیی گل‌محمدی هم باید میزبان فولاد خوزستان باشند؛ تیمی که هدایت آن را جواد نکونام برعهده دارد.

نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ‌برتر به‌خوبی اهمیت دو بازی را نشان می‌دهد.استقلال با ۱۹ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و اگر تراکتور را ببرد جای صنعت‌نفت را در صدر جدول خواهد گرفت. این در حالی است که تراکتور هم سایه به سایه آبی‌پوشان حرکت می‌کند و اگر قرار است از کورس عقب نیفتد نباید در این بازی امتیاز از دست بدهد. تبریزی‌ها می‌توانند با کسب سه امتیاز این بازی با یک تیر دو نشان بزنند. اول این‌که یک مسابقه حساس و بازی سخت را با پیروزی پشت سر می‌گذارند و دوم این‌که هم امتیاز با استقلال در جدول رده‌بندی می‌شوند. آنها در خانه میزبان شاگردان فکری هستند و تمام تلاش خودشان را خواهند کرد که بیشترین امتیاز را در این بازی بگیرند. آن طرف هم استقلالی‌ها که یک امتیاز حساس را در دربی گرفتند بعید است که به همین راحتی‌ها امتیاز از دست بدهند.

اما دیگر دیدار مهم امروز به بازی پرسپولیس و فولاد بر می‌گردد. شاگردان گل‌محمدی از زمانی که از فینال آسیا به ایران برگشته‌اند همه بازی‌های خودشان را مساوی کرده‌اند. خیلی‌ها امید زیادی دارند تا شاید بازی با فولاد طلسم این تساوی‌ها را بشکند اما باید گفت که حریف روبه‌روی آنها فولادی است که می‌توان از آنها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام برد. شاگردان نکونام تا اینجای کار ۱۰ بازی انجام داده و ۱۵ امتیاز گرفته‌اند.آنها بدون شک بازی سختی مقابل پرسپولیس دارند اما برای این‌که همچنان رخت یک مدعی را بر تن داشته باشند باید بیشترین امتیاز را از این بازی سخت بگیرند. پرسپولیس اما دو بازی عقب‌افتاده نسب به سایرین دارد. بازی با فولاد را که کنار بگذاریم پیروزی در این دو بازی آنها را هم ردیف با سایر مدعیان از جمله استقلال و سپاهان می‌کند. شاگردان گل‌محمدی ۱۲ امتیاز از ۸ بازی کسب کرده‌اند و اگر موفق به شکست دادن فولاد شوند می‌توانند یکی دو پله در جدول رده‌بندی بالا بروند. فولادی که به راحتی به تیم‌های دیگر باج نمی‌دهد و پیش‌بینی خیلی از کارشناسان این است که یک روز سخت را برای سرخپوشان تهرانی رقم خواهد زد. تراکتور - استقلال و پرسپولیس - فولاد در این هفته بدون شک حساس‌تر از دربی خواهد بود و از دست دادن امتیاز مساوی خواهد شد با عقب افتادن از کورسی که مدعیانی مثل سپاهان، تراکتور، صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر برای تصاحب جام قهرمانی‌اش دندان تیز کرده‌اند.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها