سالار عقیلی درباره افشین یداللهی اینگونه می‌گوید: «از دید من دکتر یداللهی یک انسان بود، یک انسان آزاده، یک انسان پاک نهاد. این پاکی و خلوص را در اشعار ایشان نیز می‌بینید.»
کد خبر: ۱۳۰۰۹۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته ۲۱ دی‌ماه مصادف بود پنجاه و دومین سالروز تولد افشین یداللهی فقید.

به همین منظور برنامه رادیویی «با کاروان شعر و موسیقی» از رادیو فرهنگ امروز به بررسی اثر «جان من ایران» از این ترانه‌سرای فقید پرداخت.

یداللهی در ۲۱ دی ماه ۱۳۴۷ در اصفهان زاده شد. او فعالیت ترانه سرایی خود را از سال ۱۳۷۶ در رادیو آغاز کرد. تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی از جمله آثار اوست. قطعه «جان من ایران» نیز از جمله کارهای تلویزیونی او برای مجموعه‌ای به نام «معمای شاه» است. سرانجام او در ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۵ به علت سانحه رانندگی درگذشت.

علیرضا شعبانی زرین کفش آهنگساز قطعه «جان من ایران» که با نام هنری بابک زرین شناخته می‌شود در هشتم مرداد ۱۳۵۷ در رشت زاده شد. او از نوجوانی موسیقی را با پیانو آغاز کرد. بابک زرین برای خوانندگان مختلفی در زمینه موسیقی آهنگسازی کرده است. همچنین او برای برخی سریال‌های داستانی تاریخی یک دهه اخیر آهنگسازی کرده است. از جمله کارهای تلویزیونی او برای مجموعه‌ «معمای شاه» است.

سالار عقیلی خواننده قطعه «جان من ایران» است. او بارها از صدای خود در سریال‌های داستانی تاریخی استفاده کرده است.

سالار عقیلی درباره ساخت آثار حماسی موسیقی می‌گوید: «یک بار آقایی در خیابان مرا دید و پرسید که آقای عقیلی چرا شما مدام کارهای حماسی و ملی میهنی می‌سازید؟ پاسخ دادم من کارهای ملی میهنی دوست دارم و صدایم به آن فضا می‌خورد. به هر حال این‌هاست که می‌تواند اصالت موسیقی را حفظ کند و در عین حال به موسیقی سنتی و ایرانی عمومیت دهد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها