کد خبر: ۱۳۰۰۶۱۴

ماسک 

یکی از مدرن ترین ماسک های اطفای حریق در سال ۲۰۲۰، ماسک های آتش نشانی است که دارای یک صفحه نمایش می باشد که می تواند در میان فضای آتش سوزی در میان دود سراسر آن را گرفته است، اتفاقات و قسمت هایی را که آتش گرفته است را نشان می دهد، روی آن نمایش می دهد.

بروزترین تجهیزات آتش نشانی

 

نمایشگر ماسک

صفحه نمایش این ماسک، 150 در 120 و 9 فریم بر ثانیه می باشد. از دیگر ویژگی های نمایشگر آن این است که دارای لنزهای مخصوصی برای ثبت تصویر بدود دود، به همراه ضبط تصاویر و عکس های حرارتی می باشد.

این ماسک علاوه بر داشتن لنز های مخصوص تصویر برداری در میان حریق، مجهز به سیستم تنظیم درجه حرارت داخل ماسک نیز می باشد و این ماسک با باتری کار می کند و با یک بار شارژ کامل، می توان 4 ساعت از آن استفاده کرد.

هوزریل آتش نشانی

هوزریل وسیله اطفاء حریقی است که الزاما از یک قرقره با امکان تغذیه آب از مرکز آن، شیر ورودی تک ضرب، شیلنگ نیمه سخت، نازل قطع جریان و در صورت لزوم یک هدایتگر شیلنگ تشکیل شده است.

هوزریل‌ها الزاما همراه با جعبه آتش نشانی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته نوع دیگر سامانه اطفای حریق هم هست که با یک قرقره معمولی (بدون سیستم آبرسان داخلی) و شیلنگ تاشونده ساخته می‌شود. هر دونوع سیستم قرقره و شیلنگ معمولا در داخل جعبه‌های آتش نشانی مورد استفاده هستند. (قرقره ها)

کلاه نجات (Life Guard hood)

کلاه نجات پیشرفته ای که در دنیا دارد جایگزین کلاه های نجات قدیمی آتشنشان ها می شود، ضریب دفاعی بسیار بالایی در برابر آتش و ضربه دارد و از انواع قدیمی آن ها بسیار سبکتر است.زمانی که اطراف آتشنشانان را دود ها رو گازهای کشنده پر کرده است، این کلاه بسیار جدید و پیشرفته خطرات احتمالی خفگی را کمتر می کند.

بروزترین تجهیزات آتش نشانی

آتش خاموش کن پیشرفته (Cold Fire extinguisher )

این مدل از آتش خاموش کن ها دارای فرمول شیمیایی هستن که به سرعت باعث فروکش کردن گرمای آتش می شوند و زنجیره های مواد مشتعل را در هم می شکند و از بیشتر شدن جلوگیری می کند و به سرعت آن را خاموش می کند.

امنیت بی نظیری که این مدل آتش خاموش کن پیشرفته و جدید به وجود می آورد باعث می شود که حضور آن در تمامی ایستگاه های آتش نشانی واجب و ضروری به نظر برسد.

این نوع کپسول آتش نشانی در سایز های مختلفی موجود است و می توان آن را به راحتی شارژ کرد.

بروزترین تجهیزات آتش نشانی

ابن انواع آتش خاموش کن، برای روغن های گریس، بنزین و فلزات قابل اشتعال از جمله منیزیم بسیار موثر است. سایز آن از نظر راحتی حمل و نقل بسیار مناسب است.

نردبان ویژه کوچک

یکی از بزرگترین دردسرها در زمینه تجهیزات آتش نشانی در ایران عدم وجود «نردبان» استاندارد است.
با این حال در در دنیا برای کارهای آتشنشانی نردبان های کوچک و کم حجمی طراحی شده است که آتش نشان به راحتی می تواند آن را به با خود حمل کنند. این مدل از نردبان آنقدر سبک و راحت است که به راحتی میتوان از آن را با آسانسور حمل کرد.

این نردبان کوچک و جدید در حالت جمع شده 4 فوت و 7 اینچ جا می گیرد. اما وقتی باز می شود بیشتر از 17 فوت طول آن ارزیابی می شود. این نردبان از جنس آلومینیوم است.

نرم افزار Cummins’ Inline 7

این آداپتور دارای پردازنده ای سریع تر، الگوریتم هایی قوی تر، حافظه ای با ظرفیت بیشتر است و مدل پیشرفته تر و پیچیده تری از مدل های قبلی است.

این آداپتور، قابلیت دسترسی به انواع داده های ارسالی را دارند و به صورت ریل تایم و هوشمند از سوانح آتش سوزی خبر می دهند.

Inline 7 با مجموعه ای از سرویس های مختلف برای دریافت و آپلود کنترل های الکترونیکی جهت اطفای حریق سازگار است. این تکنولوژی از تکنولوژی های USB، WiFi و بلوتوث پشتیبانی می کند.

دستگاه Leader Scan

دستگاه لیدر اسکن، برای تشخیص دم و بازدم افرادی است که زیر آوار گیر کرده اند. افرادی که در زیر آوار مانده اند، غرق شده اند، یا بر اثر لغزش های زمین یا تخریب ساختمان زیر آوار مانده اند طراحی شده است.

این یک تکنولوژی زیر آوار را بررسی می کند و هر حرکت افراد به دام افتاده را تا 100 فوت در فضای آزاد تشخیص می دهد.

دستگاه Portable scene light (نور قابل حمل)

این دستگاه دارای شش چراغ می باشد و می توان از آن برای روشنایی مسافت های طولانی استفاده کرد. نور سر دستگاه به صورت چرخشی عمل می کند. این دستگاه آتش نشانان را قادر می سازد تا پرتو نور را دقیقا در جایی که مورد نیاز است هدایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها