در اعتراض به انتصاب رئیس جدید دانشگاه بغازیچی

بازداشت ۱۷ دانشجوی ترک پس از تظاهرات در دانشگاه

یک روز پس از تظاهرات صد‌ها دانشجوی دانشگاه بغازیچی در اعتراض به انتصاب رئیس جدید این دانشگاه، ماموران پلیس ترکیه روز سه شنبه هفده نفر را بازداشت کردند.
یک روز پس از تظاهرات صد‌ها دانشجوی دانشگاه بغازیچی در اعتراض به انتصاب رئیس جدید این دانشگاه، ماموران پلیس ترکیه روز سه شنبه هفده نفر را بازداشت کردند.
کد خبر: ۱۲۹۹۷۹۴

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از صداوسیما، خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک روز پس از تظاهرات صد‌ها دانشجوی دانشگاه بغازیچی که در اعتراض به انتصاب یکی از نزدیکان حزب حاکم ترکیه به عنوان رئیس جدید این دانشگاه برگزار شد، ماموران پلیس ترکیه روز سه شنبه هفده نفر را بازداشت کردند.

پلیس استانبول اعلام کرد این بازداشت‌ها در اولین ساعات روز سه شنبه در سیزده محله این شهر صورت گرفت و یازده نفر دیگر نیز همچنان در همین رابطه تحت پیگرد هستند.
روز دوشنبه نزدیک به یکهزار نفر نزدیک دانشگاه بغازیچی با برپایی تظاهرات مخالفت خود را با انتصاب ملیح بولو پنجاه ساله به عنوان رئیس این دانشگاه معروف دولتی نشان دادند. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و بسیاری از نخبگان ترکیه فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.
ملیح بولو که از شخصیت‌های خارج از دانشگاه است، در سال ۲۰۱۵ تلاش کرد به عنوان نامزد حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان وارد پارلمان شود. انتصاب وی به ریاست دانشگاه بغازیچی موجی از اعتراض در میان دانشجویان و دانشگاهیان برانگیخت.
ملیح بولو نه تنها به علت ارتباط با حزب حاکم ترکیه با انتقادات زیادی مواجه است بلکه انتصاب وی با حکم ریاست جمهوری صورت گرفته و همین مسئله بیشتر موجب خشم دانشجویان و استادان شده است.
گر چه رئیس دانشگاه بغازیچی در گذشته انتخاب می‌شد، اما پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ رجب طیب اردوغان کنترل شدیدتری بر موسسات آموزش عالی اعمال کرد و انتصاب روسای دانشگاه‌ها را از اختیارات خود دانست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها