دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان خبر داد؛

14 کشته بر اثر انفجار مین‌های به‌جا مانده از جنگ قره‌ باغ

جمهوری آذربایجان از حمله به مواضع این کشور در منطقه قره‌باغ و کشته شدن یک نظامی خبر داد.
جمهوری آذربایجان از حمله به مواضع این کشور در منطقه قره‌باغ و کشته شدن یک نظامی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۷۸۹۰

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسپوتنیک گزارش داد وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد در حمله به موضع این کشور در قره باغ یک نظامی آذربایجانی کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: در ۲۷ دسامبر یک گروه مسلح غیرقانونی ارمنی به پستهای ارتش آذربایجان در روستای آغدم در منطقه خوجوند حمله کردند. در نتیجه این حمله یکی از سربازان ما کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی شد.

اخیرا الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان از تاسیس مرکز نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ خبر داد. علی اف در دیدار با نمایندگان فرانسه و آمریکا اعلام کرد: مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ در شهر آغ دام تاسیس می‌شود.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته بود نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره‌باغ شلیک کرده‌اند و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها