حوادث خراسان رضوی؛ گازگرفتگی

دومین حادثه گازگرفتگی خانوادگی در گناباد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در دومین حادثه گازگرفتگی خانوادگی در این شهرستان طی کمتر از دو هفته ۶ نفر از اعضای یک خانواده در شهر کاخک گناباد روز شنبه دچار گازگرفتگی شدند.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۳۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایرنا، روز شنبه مرکز فوریتهای پزشکی گناباد دکتر امین زمانی افزود: به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی ۶ نفر از اعضای یک خانواده در شهر کاخک گناباد بامداد امروز دچار گاز گرفتگی شدند.

دومین حادثه گازگرفتگی خانوادگی در گناباد

وی ادامه داد: به دنبال تماس تلفنی بامداد روز شنبه مبنی بر مساعد نبودن حال عمومی اعضای یک خانواده، یک گروه از پایگاه اورژانس کاخک به محل اعزام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بر اساس شرح حال اخذ شده مبنی بر وجود علائم سردرد و سرگیجه اعضای این خانواده، احتمال مسمومیت با مونوکسیدکربن برای آنان محرز شد و کارشناسان پرستاری مرکز پیام اورژانس تا رسیدن آمبولانس، توصیه‌های اولیه مبنی بر ترک محل و باز کردن پنجره‌ها را به این افراد ارائه دادند.

وی افزود: اعضای این خانواده پس از اقدامات اولیه به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند که حال عمومی همه آنها مطلوب گزارش شده است.

دکتر زمانی ادامه داد: از ابتدای دی ‌ماه تاکنون بر اثر چهار حادثه گازگرفتگی، ۱۵ نفر دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند که حادثه گاز گرفتگی خانوادگی قبلی مربوط به پنج نفر از اعضای یک خانواده در شهر گناباد طی دوم دی ماه بود و ۲۵ آذر ماه سالجاری هم مرد ۶۷ ساله گنابادی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها