لیورپول در آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، بامداد پنجشنبه میهمان نیوکاسل بود و با درخشش «دارلو» دروازه بان این تیم از کسب پیروزی باز ماند.
کد خبر: ۱۲۹۸۶۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، شاگردان «یورگن کلوپ» در این دیدار تماشایی که در ورزشگاه «سنت جیمزپارک» برگزار شد با سد محکم بازیکنان نیوکاسل روبه رو شده و به جز پذیرش تساوی برابر این تیم همدل چاره دیگری نداشتند.

 

البته آنان خوش شانس نیز بودند که با کسب یک امتیاز از این دیدار سخت که در ورزشگاه خانگی حریف برگزار شد ورزشگاه را ترک گفتند.

 

  لیورپول سال ۲۰۲۰ را با دو تساوی پیاپی به پایان رساند

 

با این اوصاف لیورپول با کسب تک امتیاز این دیدار ۳۳ امتیازی شد و در صدر ماند. شاگردان «استیو بروس» نیز با یک امتیازی که از مدافع عنوان قهرمانی گرفتند با یک پله صعود به رده چهاردهم جدول رده بندی این رقابت ها نقل مکان کردند.

 

شاگردان بروس شروع توفانی در این دیدار داشتند و در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست موقعیت هایی نیز بر روی دروازه لیورپول بدست آوردند اما بخت یارشان نبود و به گل نرسیدند.

 

البته که فشار ابتدایی این دقایق خیلی زود فروکش کرد و شاگردان «یورگن کلوپ» با مالکیت بر توپ بازی ابتدا بازی را متعادل کرده و سپس حملات متعدد خود برروی دروازه حریف را طراحی کردند.

 

در دقیقه ۱۱ «کالوم ویلسون» مهاجم زهردار نیوکاسل دریک حرکت تند و سریع با پشت سرگذاشتن مدافع پیش رو در محوطه جریمه با دروازه بان تک به تک شد اما شوت او با بد شانسی به مدافعان قرمزها برخورد و به بیرون رفت.

 

در دقیقه ۱۵ «جیمز میلنر» از پشت محوطه جریمه توپ را  با شوت سنگین و زمینی روانه دروازه نیوکاسل کرد که  کارولو سنگربان حریف با عکس العمل به موقع آن را مهار و فرصت گلزنی را از این تیم گرفت.

 

در دقیقه ۱۷ یک بار دیگر دروازه «آلیسون بکر» سنگربان قرمزها  توسط مهاجمان نیوکاسل با خطر جدی مواجه اما باز نشد.

 

در دقیقه ۲۴  «محمد صلاح» و «سادیو مانه» در ضد حمله سریع دیگری باز هم به دروازه نیوکاسل نزدیک شدند اما با حضوربه موقع مدافعان حریف حرکت زیبای این ۲ بازیکن بدون نتیجه ماند.

 

در دقیقه ۲۵  «آرنولد» در موقعت تک به تک با کارلو قرارگرفت اما شوت او نیز کارساز نبود و دروازه بان موفق به مهار آن شد.

 

در دقیقه ۳۵ شوت سنگین «های دن» با اختلاف کمی از تیرک عمودی دروازه لیورپول به بیرون رفت.

 

در دقیقه ۳۶ محمد صلاح از تله آفساید مدافعان حریف گریخت و با دروازه بان تک به تک شد اما کارلو یک بار دیگر شایستگی هایش را به رخ مهاجم ملی پوش مصری کشید و  با دفع به موقع توپ او را ناکام گذاشت.

 

روند سریع انتقال توپ از یک سوی زمین به سوی دیگر زمین ادامه داشت تا اینکه دردقیقه ۱+۴۵ فیرمینو با ضربه سر دقیق و زیبای خود قصد داشت دروازه کلاغ ها را فتح کند که این بار هم کارلو با عکس العمل به موقع موفق به دفع توپ و مانع از گلزنی این بازیکن برزیلی شد.

 

شروع نیمه دوم همانند دقایق ابتدایی نیمه نخست با حملات ادامه دار شاگردان بروس آغاز شد و آنان باز هم بر روی دروازه حریف موقعیت هایی خلق کردند.

 

در ادامه نیز  بازیکنان لیورپول با دراختیار گرفتن توپ بازی را متعادل و مانع پیش روی بیشتر بازیکنان حریف شدند. 

 

در دقیقه ۶۶ فیرمینو درمیانه میدان صاحب توپ شد و ضد حمله سریع به روی دروازه حریف را آغاز و توپ را در پشت مدافعان نیوکاسل به صلاح رساند و مهاجم ملی پوش مصر پس از جا گذاشتن مدافع مستقیم و درحالیکه در موقعیت مناسب دیگری برای گلزنی بود توپ را به بیرون از چارچوب فرستاد.

 

در دقیقه ۷۸ کلارک با ضربه سر دیدنی  دروازه بکر را هدف گرفت اما این دروازه بان با شیرجه به موقع مانع از خشنودی این بازیکن و تیمش شد.

 

در دقیقه ۸۰ سادیو مانه یکی از موقعیت های دیگر لیورپول را  از دست داد.

 

در دقایق پایانی باز هم قرمزها موقعیت هایی برای گلزنی بدست آوردند اما تلاش شان برای گشودن دروازه حریف ناکافی بود و درپایان این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت.

 

پیش از این مسابقه، دیدار تاتنهام برابر فولهام به دلیل پاندمی کرونا لغو شد. تصمیمی که واکنش تند و کنایه آمیز «خوزه مورینیو» سرمربی اسپرزها را در پی داشت.

 

او با انتشار پستی درصفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت:  بازی ساعت ۶ بعدازظهر(به وقت انگلیس)؛ هنوز نمی‌دانیم بازی می‌کنیم یا نه؛ بهترین لیگ دنیا ...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها