گونه جهش یافته ویروس کرونا در ژاپن مشاهده شد.
کد خبر: ۱۲۹۸۱۵۵

به گزارش جام جم آنلاین ، گزیده ای از مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان را اینجا بخوانید.

*هشت آلمانی در شهر استرالسوند در اثر اشتباه پزشکی واکسن کرونا را در یک بار تزریق پنج برابر بیشتر از حد استاندارد دریافت کردند. این اتفاق عجیب مورد پیگرد قرار گرفته است. آنها واکسن فایزر/بایونتک را زده بودند. این هشت فرد در یک خانه مراقبت از سالمندان کار می کنند.

*هند به عنوان دومین مرکز کرونا در سراسر جهان با یک اتفاق خوب روبرو شد. برای نخستین بار در شش ماه اخیر در این کشور تعداد مبتلایان به ویروس در این کشور رو به کاهش گذاشته است. در یک شبانه روز تست کرونای 16 هزار و 432 تن دیگر در این کشور مثبت اعلام شد که کمترین میزان ممکن در شش ماه اخیر در طول یک روز است.

*گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا که قدرت سرایت بسیار بالایی هم دارد در ژاپن دیده شد. وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد زنی 30 و چند ساله با این گونه جهش یافته از کرونا شناسایی شده است.

*ووهان به عنوان نخستین شهری که کرونا در آنجا شیوع پیدا کرد شهری خواهد بود که واکسیناسیون در آن آغاز می شود.

*رکورد بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بار دیگر در ایالات متحده آمریکا شکسته شد. در یک شبانه روز 121 هزار و 235 نفر دیگر در بیمارستان های این کشور بستری شدند.

*آزمایشات بالینی واکسن کرونای شرکت نواوکس آغاز شد. بعد از فایزر، بایوتک، مدرنا و آکسفورد این پنجمین واکسنی است که در مقیاس گسترده مورد آزمایش انسانی قرار می گیرد.

*شمار اسرای فلسطینی مبتلا به کووید ۱۹ بار دیگر افزایش پیدا کرد.

*8 درصد از مردم بریتانیا تمایلی ندارند واکسینه شوند. نظرسنجی ها نشان می دهد این افراد به شدت از عوارض کرونا می ترسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها