مسئول اورژانس ۱۱۵شهرستان بختگان گفت: روز گذشته، سه مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به این مرکز اورژانس گزارش شد که خوشبختانه هر سه مصدوم نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۱۲۹۷۹۸۷
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از ایسنا، محمدمحسن هاشمی گفت: ساعت ۱۴ و ۹ دقیقه عصر یکشنبه ۷ دی گزارشی مبنی بر مسمومیت ۲ کودک بر اثر استنشاق گاز آبگرمکن خانگی در دهمورد به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی‌ریز اعلام و بلافاصله آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و مصدومین این حادثه پس از دریافت اقدامات درمانی توسط تیم عملیاتی، به بیمارستان امام هادی (ع) منتقل شدند.
 
مسمومیت ۳ نفر براثر گاز در بختگان فارس
او افزود: ساعت ۲۱ و ۴۷ دقیقه شامگاه هفتم دی نیز یک مورد گازگرفتگی راننده خودرو به واسطه استفاده از اجاق در محوطه بسته، اعلام شد که حضور به موقع ماموران اورژانس، منجر به نجات جان مصدوم و انتقال وی به بیمارستان شد.
هاشمی به شهروندان توصیه کرد که در صورت مشاهده هر گونه علائم و نشانه‌های گاز گرفتگی از قبیل سردرد، سرگیجه، تهوع واستفراغ، تنگی نفس، ضعف جسمانی بلافاصله با مراکز اورژانس با شماره ۱۱۵  اطلاع رسانی شود.
این کارشناس اورژانس گفت: هنگام مواجهه با فردی که براثر استنشاق گاز مسموم شده است، اولین اقدام باید باز کردن در و پنجره برای جابه جایی هوا یا انتقال مصدوم از محوطه بسته به محیط باز باشد و پس از آن، باید منبع ایجاد گاز، قطع شده و به اورژانس اطلاع رسانی شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها