شیوع ویروس کرونا در جهان تحت تاثیر گونه جدیدی از این ویروس قرار گرفته که به خصوص در انگلیس همه گیر شده است.
کد خبر: ۱۲۹۷۸۶۰

به گزارش جام جم آنلاین ، این ویروس کم کم به کشورهای دیگر هم رسیده و در آخرین مورد این ویروس در کشور آفریقای جنوبی مشاهده شده است.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*رییس شرکت داروسازی آسترازینیکا که واکسن آکسفورد را تولید کرده می گوید این واکسن «فرمول برنده» را در دست دارد. میزان ایمنی این واکسن 100 درصد توصیف می شود. بر اساس گزارش محققان این واکسن جامعه جهانی را از کرونا نجات خواهد داد و به تمامی قرنطینه های سفت و سخت در بریتانیا حداکثر تا ماه فوریه پایان خواهد داد.

*تاثیر کرونا بر روی حس بویایی فقط به از بین رفتن قدرت آن ارتباط پیدا نمی کند. بیمارانی در دنیا هستند که بعد از بهبودی گفته اند بوی قهوه برایشان بوی دود ماشین می دهد و خمیر دندان نیز بویی شبیه به بوی بنزین دارد. استشمام بوی گندیدگی از دیگر عوارضی است که کووید 19 بر روی حس بویایی افراد می گذارد.

*تحقیقات به شدت نگران کننده در بریتانیا نشان می دهد 377 فرد کرونایی که زیر 60 سال بوده اند و هیچ بیماری هم نداشته اند اخیرا به دلیل آلوده شدن به این ویروس جان باخته اند .

*تست کرونای همیلتون مائورو معاون رییس جمهور برزیل مثبت اعلام شد. پیش از این تست کرونای رییس جمهور این کشور یعنی بولسونارو مثبت اعلام شده بود.

*ژاپن قبل از بازی های المپیک توکیو برنامه ردیابی موبایل را برای مسافران خارج از کشور راه اندازی می کند که کمک زیادی به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا می کند.

*آمریکا در 24 ساعت اخیر 118 هزار مورد بستری دیگر در بیمارستان های ایالت های مختلف داشت.

*واکسیناسیون همگانی ویروس کرونا در کشور سنگاپور از روز چهارشنبه این هفته آغاز می شود.

*شمار قربانیان کرونا در آمریکا در حالی به ۳۳۸ هزار و ۴۳۸ نفر افزایش یافته است که تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۵۶ نفر در این کشور به کووید- ۱۹ مبتلا شده اند.

*اسپانیا ظهر دیروز از مشاهده نوع جدید ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده خبر داد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها