بانک مرکزی روسیه اعلام کرد طی ۵ تا ۷ سال آینده چندین کشور ارزهای مجازی خود را راه‌اندازی می‌کنند و دیگر نیازی به وجود سوئیفت نخواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۰۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد توسعه ارزهای دیجیتال می‌تواند سیستم پرداخت بانکی بین‌المللی سوئیفت را به چالش کشیده و بالاخره آن را از دور خارج سازد.
 طبق گفته اولگا اسکروبوگاتوف، معاون اول بانک مرکزی روسیه، بیش از 30 موسسه مالی در حال حاضر بر روی ارزهای دیجیتال ملی خود کار می‌کنند. با توجه به سرعت توسعه ارزهای مجازی، این احتمال وجود دارد که طی 5 تا 7 سال آینده، چندین کشور شکل جدیدی از این ارزها را راه اندازی کنند.
وی عقیده دارد در این شرایط نیازی به وجود سوئیفت نیست چون شکل جدیدی از تعاملات فناوری وجود خواهد داشت و شبکه بانکداری جهانی به یکی از پلتفرم‌های شکل جدید ارزهای ملی تبدیل خواهد شد.
 سیستم سوئیفت پرداخت های بین مرزی میان 11 هزار موسسه مالی در بیش از 200 کشور دنیا را تسهیل می‌کند. برخی سیاستمداران غربی تهدید کرده اند ارتباط روسیه با این سیستم جهانی را قطع می‌کنند و روسیه در پاسخ به این تهدیدها کار بر روی یک جایگزین یعنی شبکه پیامدهی مالی داخلی خود با نام SPFS را آغاز کرده است.
 روسیه در حال حاضر به دنبال راه‌اندازی روبل دیجیتال است. این شکل جدید از ارز روسیه که به همراه پول نقد و روبل‌های غیر نقدی در دسترس خواهد بود، در سال آینده میلادی در کریمه آزمایش می شود. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد از روبل دیجیتال در نقل و انتقال‌های مالی بین المللی استفاده می شود این امکان تنها زمانی فراهم خواهد بود کرد همتایان جهانی روسیه هم ارزهای دیجیتال حکومتی خود را راه اندازی کنند.
چین، یکی از شرکای تجاری اصلی روسیه، آزمایش یوان دیجیتال را در ماه‌های اخیر گسترش داده است. سوئد هم ارز مجازی خود با عنوان CBDC را در سال جاری به صورت آزمایشی راه اندازی کرده است. اتحادیه اروپا هم در حال آماده سازی یوروی دیجیتال است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها